در حال بارگذاری ...
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل خبرداد

9گروه نمایشی دیگر بزودی فعالیت های تئاتری خود را آغاز می‌کنند

سید رضی محمودی فخرآبادی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل از آغاز به کار ۹ گروه نمایشی در استان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش تئاتر اردبیل، سید رضی محمودی فخرآبادی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل ،گفت: در حال حاضر ۱۷ گروه نمایشی در استان اردبیل فعالیت دارند که سه مورد در درجه الف، چهار مورد در درجه ب و مابقی در درجه ج واقع شده‌اند.

وی افزود: در عین حال صدور مجوز برای فعالیت ۹ گروه نمایشی دیگر نیز در دست اقدام است و آغاز به کارگروه‌های جدید به بهبود کمی و کیفی تولیدات نمایشی استان منجر خواهد شد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان تأکید کرد: در هر شهرستانی بیش از پنج گروه نمایشی فعال باشد می‌توان انجمن هنرهای نمایشی دایر کرد که تاکنون در استان اردبیل صرفاً مرکز استان از انجمن برخوردار بوده است.

به گفته محمودی با آغاز به کار گروه‌های جدید انجمن هنرهای نمایشی در شهرستان پارس‌آباد نیز فعال می‌شود؛ چرا که بخشی از مجوزها از سوی هنرمندان این شهرستان درخواست شده است.

وی با بیان اینکه دو شهرستان اردبیل و پارس‌آباد در حوزه نمایش فعال هستند، اضافه کرد: با این وجود مجموعه عوامل موجب افت کمی و کیفی تولیدات نمایش در سال‌های اخیر شده است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان افزود: کمبود امکانات از جمله سالن‌های نمایش موجب شده برخی گروه‌ها فعالیت مقبولی نداشته باشند و ما تئاتر تخصصی از جمله تئاتر کودک یا مذهبی نداشته باشیم.

محمودی تصریح کرد: این در حالی است که حمایت گروه‌های نمایشی می‌تواند موجب دائمی شدن تولیدات شده و در واقع به مانند سینما همواره تئاتر روی سن در استان داشته باشیم.




نظرات کاربران