در حال بارگذاری ...
با حضور رئیس حوزه هنری کشور

استاد روح الله حبیب زاده تجلیل می شود

باحضور محسن مومنی شریف، رییس حوزه هنری کشور استاد روح الله حبیب زاده از هنرمندان پیشکسوت تئاتر اردبیل مورد تجلیل قرار می گیرد.

به گزارش تئاتر اردبیل، با حضور محسن مومنی شریف، رییس حوزه هنری کشور و کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و نیز جمعی از مسئولان و هنرمندان استانی، با برگزاری مراسمی، استاد روح الله حبیب زاده از هنرمندان پیشکسوت تئاتر اردبیل مورد تجلیل قرار می گیرد.در این مراسم که روز دوشنبه 24مهرماه در مسجد ابوطالب شهر اردبیل و به همت حوزه هنری استان برگزار می شود،از فعالیت های 45 ساله این هنرمند تاثیرگذار در تئاتر اردبیل قدردانی می شود.

روح الله حبیب زاده متولد 1335 شهر اردبیل است که فعالیت های نمایشی خود را از سال 1351 با بازیگری آغاز کرده است. وی که از شاگردان استاد عسگر قدس و از دانش آموختگان دوره های برگزار شده تئاتری در اردبیل است، ضمن بازیگری در نمایش های مختلف، آثار ارزشمندی را تولید و در جشنواره ها و محافل و رویدادهای مختلف نمایشی کشور به روی صحنه برده است. شاهسون ها، مرگ در صحنه، هنرمندان خسته اند، هفت کیلو متر تا شهر، سوگ سیاوش، سربداران، خواب، قلعه، ماجرای کویر طبس، دیدار در الست، شرط الساعه، سارای، مرگ تابوت ، خمیر سلطان و... از جمله نمایش های است که این هنرمند تئاتر اردبیل در آن ها به ایفای نقش پرداخته و یا نوشته و کارگردانی کرده است. تاسیس گروه تئاتر قدس اردبیل، حضور در دوره های مختلف انجمن نمایش اردبیل و انجمن هنرهای نمایشی استان، حضور در شورای نظارت و صدور پروانه نمایش و شورای عالی هنری استان، حضور در هیئت های بازخوانی، بازبینی و داوران دوره های مختلف جشنواره تئاتر استانی در اردبیل و دیگر استان ها، حضور در صداوسیمای مرکز اردبیل به عنوان کارشناس نمایش و حضور در مجموعه های تلویزیونی تولید شده در صداوسیمای مرکز اردبیل به عنوان نویسنده، کارگردان و بازیگر از دیگر فعالیت های نمایشی این هنرمند نام آشناست.




نظرات کاربران