در حال بارگذاری ...
باحضور رییس حوزه هنری کشور

بیستمین دفتر تئاترمردمی بچه های مسجد در اردبیل افتتاح شد

باحضور محسن مومنی شریف، رییس حوزه هنری کشور و مسئولین و هنرمندان استان، بیستمین دفتر تئاترمردمی بچه های مسجد در مسجد ابوطالب شهر اردبیل افتتاح شد.

به گزارش تئاتر اردبیل، باحضور محسن مومنی شریف، رییس حوزه هنری کشور ، حجت الاسلام نوروزی، رئیس حوزه های علمیه استان، شفیع شفیعی، مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل و نیز اصحاب فرهنگ و هنر وهنرمندان و پیشکسوتان تئاتر استان، بیستمین دفتر تئاترمردمی بچه های مسجد در مسجد ابوطالب شهر اردبیل افتتاح شد. در مراسم آغاز بکار این دفتر، امیر رجبی، رئیس حوزه هنری استان اردبیل، دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد را اقدامی مناسب در ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و توجه به بچه های مسجد عنوان کرد و گفت:تلفیق دین در عرصه هنر و استفاده از هنر در در نشر ارزش ها و مفاهیم متعالی دینی یکی از وظایف مهم دستگاههای فرهنگی و هنرمندان متعهد کشور است.ابراز قدرتمند هنر می تواند به عنوان موثرترین وسیله و تریبون برای تبلیغ  و نشر معارف دینی باشد.

وی با اشاره به پیشینه فعالیت های هنری این نهاد مردمی در تولید و اجرای آثار نمایشی فاخر و ارزشی، افزود:انصافا" بچه های مسجد در همه عرصه ها و حوزه های فرهنگی و هنری حضور موثر داشته و دارند و امیدواریم با ایجاد این دفتر در شهر ولایتمدار اردبیل و با جذب و جلب هنرمندان متعهد، بتوانیم آثار ارزشمندی را متناسب با نیازهای معنوی و فرهنگی مردم تولید و به اجرا دربیاوریم.

رجبی در بخش دیگر خود با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های هنرمندان هنرهای نمایشی استان، از استاد روح الله حبیب زاده به عنوان نماد بارز هنرمندان مسجدی یاد کرد و با تاکید براینکه تجلیل و تکریم هنرمندان و اصحاب متعهد و ارزشی استان وظیفه دستگاههای اجرایی در حوزه فرهنگی و هنری است، اظهار داشت:استاد حبیب زاده که 50 سال از عمر مبارکشان را در حوزه هنر مقدس تئاتر صرف کرده اند، استاد ادب و اخلاق است. در این مراسم، خداوردی خسروی از هنرمندان پیشکسوت تئاتر استان اردبیل، بخش هایی از نبرد حضرت علی ابن ابیطالب(ع) با عمرو بن عبدود و شهادت مولود کعبه را برای حاضرین نقالی کرد.




نظرات کاربران