در حال بارگذاری ...
با برگزاری مراسمی در اردبیل انجام گرفت

نکوداشت 50 سال حضور استاد روح الله حبیب زاده در صحنه های نمایش

باحضور محسن مومنی شریف، رییس حوزه هنری کشورو جمعی از هنرمندان و مسئولین استانی، از ۵۰ سال حضور استاد روح الله حبیب زاده در حوزه تئاتر قدردانی شد.

به گزارش تئاتر اردبیل، باحضور محسن مومنی شریف، رییس حوزه هنری کشورو جمعی از هنرمندان و مسئولین استانی، از 50 سال حضور استاد روح الله حبیب زاده در حوزه تئاتر قدردانی شد. در این مراسم که کوروش زارعی، توحید معصومی از مدیران هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور، حجت الاسلام مهدی نوروزی، رئیس حوزه های علمیه استان، امیر رجبی، مدیر حوزه هنری، شفیع شفیعی، مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، غریب منوچهری، معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی و نیز جمعی از پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر استان هم حضور داشتند، سید رضی محمودی فخرآبادی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان از استاد روح الله حبیب زاده به عنوان استاد همه هنرمندان تئاتر استان یاد کرد و گفت: اخلاق و ادب این هنرمند الگویی مناسب برای هنرمندان جوان است.

وی با اعلام اینکه استاد حبیب زاده با برگزاری جشنواره های تئاتر دانش آموزی در امورتربیتی، با تربیت نیروهای متعهد و توانمند، پایه های تئاتر اردبیل را محکم کرده است، اظهار داشت: تئاتر اردبیل، مدیون همت و اراده استاد روح الله حبیب زاده است.

محمودی با گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد داودجلایی، گفت: دو چهره را نمی شود از تئاتر اردبیل حذف کرد. یکی استاد داود جلایی و دیگری استاد روح الله حبیب زاده.

وی با اشاره به فعالیت 25 گروه نمایشی فعال و در شرف دریافت پروانه فعالیت در استان، از ایجاد دفتر تئاتر مردمی بچه های نمایش در شهر اردبیل از اعلام آمادگی انجمن هنرهای نمایشی استان برای مشارکت در برنامه های حوزه هنری استان خبر داد.

در این مراسم حوزه هنری استان، اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی، انجمن هنرهای نمایشی و نیز موسسه فرهنگی هنری ققنوس اقلیم حکمت با اهدای الواح سپاس و هدایایی از نیم قرن تلاش صادقانه این استاد فرزانه و هنرمند متعهد و با اخلاق اردبیلی تجلیل شد.

استاد روح الله حبیب زاده متولد 1335 شهر اردبیل است که فعالیت های نمایشی خود را از سال 1351 با بازیگری آغاز کرده است. وی که از شاگردان استاد عسگر قدس و از دانش آموختگان دوره های برگزار شده تئاتری در اردبیل است، ضمن بازیگری در نمایش های مختلف، آثار ارزشمندی را تولید و در جشنواره ها و محافل و رویدادهای مختلف نمایشی کشور به روی صحنه برده است. شاهسون ها، مرگ در صحنه، هنرمندان خسته اند، هفت کیلو متر تا شهر، سوگ سیاوش، سربداران، خواب، قلعه، ماجرای کویر طبس، دیدار در الست، شرط الساعه، سارای، مرگ تابوت ، حلقه چاه، ابریشم بها، خمیر سلطان و... از جمله نمایش های است که این هنرمند تئاتر اردبیل در آن ها به ایفای نقش پرداخته و یا نوشته و کارگردانی کرده است. تاسیس گروه تئاتر قدس اردبیل، حضور در دوره های مختلف انجمن نمایش اردبیل و انجمن هنرهای نمایشی استان، حضور در شورای نظارت و صدور پروانه نمایش و شورای عالی هنری استان، حضور در هیئت های بازخوانی، بازبینی و داوران دوره های مختلف جشنواره تئاتر استانی در اردبیل و دیگر استان ها، حضور در صداوسیمای مرکز اردبیل به عنوان کارشناس نمایش و حضور در مجموعه های تلویزیونی تولید شده در صداوسیمای مرکز اردبیل به عنوان نویسنده، کارگردان و بازیگر از دیگر فعالیت های نمایشی این هنرمند نام آشناست.وی کتاب مجموعه نمایشی«ابریشم بها» را که شامل چند نمایش صحنه ای است، به زیور طبع آراسته است.




نظرات کاربران