در حال بارگذاری ...
رئیس حوزه هنری کشور:

مردمی بودن آثارهنری موجب آشتی مردم با تئاتر و سینما می‌شود

مومنی شریف، رئیس حوزه هنری کشور، مردمی بودن آثار هنری را سبب آشتی مردم با زمینه های مختلف هنری از جمله تئاتر و سینما عنوان کرد.

به گزارش تئاتراستان اردبیل، محسن مومنی شریف، رییس حوزه هنری کشور عصر درمسجد محله ابوطالب  و در جمع هنرمندان و پیشکسوتان تئاتراستان اردبیل با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی از همان ابتدا با بچه های مسجد شروع شد و دستاوردهای ارزشمندی را به دنبال داشت و امروز آن تشکل در قالب هایی نوین باید قدرتمندتر از گذشته وارد میدان شود، گفت: امروز درجهان ابزاری به رسایی و گویایی هنر وجودندارد.
رییس حوزه هنری کشور افزود: اگر امروز مردم از تئاتر استقبال نمی کنند لزوم رویکرد به زبان وادبیات مردمی را گوشزد می کند که افتتاح دفاتر تئاتر مردمی بچه های مسجد در استانها در راستای تحقق این امر است.
مومنی شریف مردمی بودن آثار هنری را سبب آشتی مردم با زمینه های مختلف هنری از جمله تئاتر و سینما عنوان کرد.
امیر رجبی، رییس حوزه هنری استان اردبیل هم هدف از افتتاح دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد را شناسایی گروه های مردمی تئاتر در سطح مساجد، ساماندهی آنان، آموزش و تولید تئاترهای قابل اجرا در مساجد، عنوان کرد و افزود: اکثر هنرمندان فعال و موثر حال حاضر استان اردبیل از پرورش یافتگان بچه های مسجد اوایل دهه 70 هستند.
رجبی اظهار داشت: احیا دوباره تئاتر مردمی بچه های مسجد دستاوردهای ارزشمندی هم در زمینه تولید آثار ارزشی و هم تربیت هنرمندان متعهد خواهد داشت.
وی گسترش تئاتر مساجد در مناطق مختلف، شناسایی استعدادها، آموزش افراد توسط اساتید این عرصه، تولید، برگزاری همایش و ارزیابی گروه ها و آثار برتر از اهداف دیگر راه اندازی دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد برشمرد.




نظرات کاربران