در حال بارگذاری ...
رئیس حوزه های علمیه استان اردبیل

اثر هنری که خدا محور نباشد با تمدن اسلامی منافات دارد

حجت الاسلام مهدی نوروزی در جمع هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر اردبیل با اعلام اینکه هنری امری اجتماعی و داری معناست، گفت:اثر هنری که خدا محور نباشد با تمدن اسلامی منافات دارد.

به گزارش تئاتر اردبیل، حجت الاسلام مهدی نوروزی، رییس حوزه های علمیه استان اردبیل در آیین افتتاح دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد و در جمع هنرمندان تئاتر استان اردبیل  به بررسی رابطه بین دین و هنر پرداخت وگفت: هنر دینی و هنر دردیدگاه اسلام فرمالیستی نیست چراکه اسلام برای هنر به عنوان یک ابزار تبلیغ مضمون قائل است. بنابراین هنر امری اجتماعی و دارای معنا است.
حجت الاسلام نوروزی افزود: هنر زبان اندیشه است که نمی توان بدونه آن به ساختن تمدن اقدام کرد.
رییس حوزه های علمیه استان اردبیل با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی براینکه انقلاب آمده تا تمدن اسلامی رابسازد گفت: بعد از 5 سال حکومت حضرت علی (ع) تا انقلاب اسلامی ایران هیچ حکومتی نتوانسته زمینه ساخت تمدن اسلامی رافراهم نماید.
وی افزود: هنر یکی از بهترین وموثرترین ابزارها برای ساختن تمدن اسلامی است بنابراین تربیت هنرمند متعهد بسیار ارزشمند به نظر می رسدچراکه تنها هنرمند متعهداست که می تواند با تفکرات خدامحوری خود در برابر تفکرات انسان محوری مارکسیست ها و شیطان محوری شیطان پرست ها ایستادگی کند.
حجت الاسلام نوروزی اضافه کرد: اثر هنری که خدا محور نباشد با تمدن اسلامی منافات دارد .
وی اظهار داشت: این هنرمند است که در مسایل مختلف به جامعه ذهنیت می دهد و می تواند یک مقوله ای را در اذهان عمومی مثبت یا منفی جلوه کند به همین منظور به نظر می رسد تربیت هنرمند مقوله ای بسیار مهم است چراکه تمام اعتقادات یک هنرمند از تربیتش نشات می گیرد بنابراین اگر بچه های مسجد با آن تفکرات خدامحوری شکل گیرد طبیعی است که می توان شاهد آثارهنری با رنگ و بوی الهی بود.سید رضی محمودی نماینده انجمن نمایش استان اردبیل با بیان اینکه افتتاح دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد اقدامی مبارک است گفت: امروز 25 گروه نمایشی در سطح استان ارد بیل فعال است که آمادگی همکاری با تئاتر مردمی بچه های مسجد را دارد.
محمودی اظهارداشت: بچه های مسجد برای تئاتر اردبیل اتفاق بسیار موثر و مهم است.




نظرات کاربران