در حال بارگذاری ...

طلوع ضیافتی دیگر در اردبیل

شهر اردبیل روزهای بیشت و هشتم آبان تا دوم آذرماه امسال میزبان هنرمندان استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، زنجان و اردبیل در پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولین شمالغرب کشور«طلوع» است. جشنواره ای که رهاورد آن دوستی و محبت است و جاری و ساری ساخت مهرو مهربانی در صحنه های نمایش.

 تئاتر اردبیل، هنر شهر اردبیل در روزهای بیست و هشتم آبان تا دوم آذرماه فصل برگ ریز هزار رنگ پاییز، به بهانه پنجمین جشنواره تئاتر منطقه ای معلولین«طلوع»، میزبان هنرمندان با صفا و صادق و بچه های نمایش استان های زنجان، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی است. هنرمندان بی ادعا و صادق دلی که گردهم »ی آیند تا یکبار دیگر دوستی و مهربانی را باهم تجربه کنند و ضیافت همدلی و همراهی را با شکوه تمام به تماشا بنشینند. اردبیل، از دیرباز مهد فرهنگ و ادبو هنر بوده و تئاتر در این شهر هنرخیز از جایگاه ویژه و ولایی برخوردار بوده و است و میزبانی از جشنواره تئاتر طلوع نماد بارز عشق و ارادت اهالی و هنرمندان این خطه گل آذین به ساحت قدسی فرهنگ و هنراست. تئاتر اردبیل که شکوه و بالندگی خود را مدیون تلاش های ارزنده و همت والای زنده یادحسن نجفلو «حسن آرتیست» می داند، بر خود می بالد که در 91 یکمین سالگشت شکل گیری این هنر مقدس و مانا، میزبان این رویداد مهم تئاتری کشور است. این جشنواره ها و حضور هنرمندان تئاتر دیگر شهرهای ایران اسلامی در صحنه های نمایش اردبیل، همان دیرینه آرزوی استاد حسن نجفلوست که همیشه برآن بودند تا چراغ صحنه های نمایش را روشن نگه دارند.

اگرچه این  انسان مهربان، خوشرو ، صادق ، دلسوز، پاک نیت و هنرمند مردمی و عاشق را اجل مهلتش نداد که به تماشای هنرنمایی هنرمندان بر صحنه های نمایش اردبیل بنشیندو شاهد و ناظر برگزاری جشنواره ها و همایش های تئاتری در اردبیل باشد، اما ارزنده شاگردش استاد زنده یاد داودجلایی که صداقت، تلاش، همت و باروری تئاتر اردبیل را از حسن آرتیست به ارث برده بود، سقف آسمان قلب تئاتری های اردبیل را با رنگینی از عشق آذین بست و همه هنرمندان تئاتر اردبیل را بر سفره سخاوت خورشید وجودش فراخواند و چون باغبانی مهربان، گل های تئاتر اردبیل را به زیبایی پرورش داد تا امروز، همین گل های دیروز نمایش اردبیل، در میزبانی از هنرمندان شرکت کننده در جشنواره تئاتر طلوع سنگ تمام بگذارند و عاشقانه ، مهربانی ها و تلاش های خستگی ناپذیرشان را در طبق اخبلص بگذارند و برای تعالی تئاتر جان فشانی کنند.

طلوع زیبای پنجمین خورشید تئاتر معلولین شمالغرب کشور را در این روزهای سرشار از رنگ و زیبایی در کهن شهر اردبیل به همه دلسوختگان و عاشقان راستین و صادق تئاتر و شرکت کنندگان در این رویداد نمایشی تبریک و شادباش عرض نموده، امیدواریم این طلوع، بهترین بهانه برای طلوع دوباره خورشید بهار تئاتر بر صحنه های نمایش اردبیل باشد.

دوستان جان؛ تلاش های تان مانا و لحظه های باهم بودن تان در صحنه های نمایش جاوید و ماندگار باد. سعید نوریان




نظرات کاربران