در حال بارگذاری ...

اجرای نمایش«رامشگران» در اردبیل

هنرمندان گروه تئاتر سایای اردبیل، نمایش«رامشگران» را از ۲۳ آبان در سالن مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل به روی صحنه برده اند.

به گزارش تئاتر اردبیل، همزمان با روزهای آخر ماه صفر و ایام رحلت پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن و رضا علیهماسلام، گروه نمایش سایای اردبیل، نمایش«رامشگران» نوشته و کار سلیم معزی را در تالارشمس عطار اردبیلی، مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل به روی صحنه برده است.

در این نمایش که اجرای آن تا 27 آبان ادامه دارد، محسن طهماسب پور، کیوان پور محمد تقی، مونا محمد نژاد، فرزانه حبیبی، عباس حدیثی، امیر حسین درویش، بابک میکائیلی، پیمان محبی وصادق نخستین شکوری ایفای نقش می کنند.قصه این نمایش مربوط به بعد از شهادت امام‌حسین(ع) است که عده ای از رقصان و رامشگران مجلس یزید که سخنرانی زینب را دیده اند واز کار زشت یزیدیان بیزارشده اند، چون ایرانی بودند؛ با دیدن رشادت  های حضرت زینب (س) وسخنرانی مشهور او به ایران برمی گردند و از در بار فرار می کنند. آنها به استراحتگاهی در مرز می رسند، در آنجا به عدهای برمی خورند که زنی جوان را جهت رامشگری به سوی دربار می برند، برخورد این دو رامشگر موقعیتی را در داستان بوجود می آورد که...
بهرام رجبعلی زاده، داور نجفی، شیما بخشنده، محسن طهماسب پور، بابک میکائیلی و پیا جهانگیری دیگر عوامل اجرایی این نمایشند.

 




نظرات کاربران