در حال بارگذاری ...
کارگردان نمایش«کبوتر خیال»

تئاتر درمانی، شیوه ای موثر در توان بخشی و درمان معلولان

رضا طالبی، کارگردان نمایش«کبوتر خیال»، برگزاری جشنواره تئاتر طلوع را در شناسایی استعدادهای هنری معلولان مهم و تاثیرگذار خواند و گفت: تئاتر درمانی، شیوه ای موثر در توان بخشی و درمان معلولان است و باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش تئاتر اردبیل، رضا طالبی، کارگردان نمایش«کبوتر خیال« که این نمایش را برای اجرا در پنجمین جشنواره تئاتر منطقه ای معلولان شمالغرب کشور آماده کرده است، در گفتگو با تئاتر اردبیل با اعلام اینکه برگزاری جشنواره تئاتر طلوع در شناسایی استعدادهای هنری معلولان مهم و تاثیرگذار است، گفت: امروزه تئاتر درمانی به عنوان شیوه‌ای موثر و روشی جدید در توانبخشی و درمان افراد دچار عارضه‌های روحی و روانی مورد توجه کارشناسان و فعالان حوزه علوم توانبخشی و هنرهای نمایشی قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر این شیوه درمانی در بسیاری از کشورها بخصوص کشورهای اروپایی و آمریکایی و کشورهای اسکاندیناوی به عنوان روشی موثر در درمان افراد نیازمند مورد توجه است.

طالبی در تعریف تئاتر درمانی ،گفت: تئاتر درمانی، روش گروه درمانی است و در آن ، خصوصیات برجسته شخصیت، ارتباطات بین فردی ، تعارضات و کشمکشهای روانی و همچنین اختلالات احساسی و عاطفی توسط روشهای مخصوص نمایش مورد مشاهده و بررسی قرار می گیرند.

وی با اعلام اینکه نمایش«کبوتر خیال» را با توجه به کارکردهای تئاتردرمانی برای جشنواره تئاتر طلوع کارگردانی کرده است، گفت:از آرزوهایبم بود تا در جشواره طلوع هم کار نمایش داشته باشم و خوشحالم از اینکه بعد از سه سال امسال توفیق پیدا کردم که در خدمت این جشنواره و دوستان بزرگوار معلول باشم.

رضا طالبی با قدردانی از متولیان این جشنواره، بر ضرورت تداوم این حرکت های نو تاکید کرد و با اعلام اینکه از استان اردبیل، دو گروه نمایشی در این جشنواره حضور خواهند داشت، گفت: نمایش«کبوتر خیال» در سومین روز جشنواره طلوع در تالار شمس عطار اردبیلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل به روی صحنه خواهد رفت.

پنجمین جشنواره تئاتر منطقه ای معلولان شمالغرب کشور«طلوع» روزهای 29 آبان تا دوم آذر در شهر اردبیل برگزار می شود.

 




نظرات کاربران