در حال بارگذاری ...
معاون استاندار اردبیل:

جامعه ما نیازمند نشاط و شادمانی است

ناصر نصیری، معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل در جمع هنرمندان تئاتر استان های شمالغرب کشور، گفت:جامعه ما، نیازمند نشاط و شادمانی است.

به گزارش تئاتر اردبیل، ناصر نصیری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در اختتامیه پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولین " طلوع " که در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: هیچ انسانی از توانمندی مطلق و کامل برخوردار نبوده و با توجه به استعداد، وضعیت فیزیکی و هوش خود در مقابل وقایع پیرامونی واکنش نشان می‌دهد ، اما در تعریف انسانیت آنچه ارزشمند خواهد بود، تلاش برای رسیدن به درجات بالای انسانیت و کمال است.

وی با قدردانی از جامعه هنری که تلاش خود را برای اعتلای هنرهای مورد پسند جامعه و بیان نیازهای آنان صرف می‌کنند، افزود: مفهوم جامعی که در جوامع مختلف برای تعریف انسانیت بیان شده، تلاش برای دست‌گیری و کمک به دیگران و جلب رضایت اقشار مختلف مردم است و هنر شاخص با توجه به وظایف خود در رشد و تعالی جامعه تأثیرگذار خواهد بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه نباید حضور معلولان در جامعه را محدود کرد، تصریح کرد: شناسایی توانایی‌های معلولان و کمک به ظهور استعدادهای آنان باید در اولویت قرار گیرد تا بستر لازم برای استفاده از توانایی این قشر بااستعداد جامعه فراهم شود.
نصیری بر ضرورت ایجاد مرز بین معلولیت و محدودیت تأکید کرد و یادآور شد: شکل و فیزیک ظاهری بدن انسان چندان مهم نبوده بلکه آنچه دارای حائز اهمیت است مقدار به کار‌گیری از توانایی‌هایی است که در ذات انسان‌ها نهفته است و انسان‌های موفق با شناخت کامل از استعدادهای خود در به‌کارگیری صحیح توانایی‌های خود در تلاش خواهند بود.

زهرا نوع‌پرست، مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی روزانه بهزیستی کشور در این مراسم اظهار داشت: در حال‌حاضر یک هزار و 150 مرکز توانبخشی معلولان در کشور راه‌اندازی شده که با برنامه‌ریزیهای اساسی در صدد هستیم دغدغه معلولان در کشور را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته توسط سازمان بهزیستی در راستای آسایش و راحتی قشر معلولان در کشور افزود: بهزیستی برنامه اساسی برای راه‌اندازی مراکز توانبخشی معلولان در سطح کشور داشته است که خوشبختانه تا به اکنون در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام شده و در استانهای کشور نیز این مراکز راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی روزانه بهزیستی کشور از برنامه‌ریزی برای تصویب مصوبه حمایت از معلولان در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: انتظار می‌رود مصوبه‌ای برای حمایت از معلولان در مجلس شورای اسلامی تصویب شود که این امر می‌تواند بسیاری از مشکلات حوزه معلولان را برطرف کند.

نوع‌پرست از سه فعالیت ویژه بهزیستی برای خدمات‌دهی به معلولان خبر داد و اظهار کرد: این فعالیتهای ویژه شامل تامین وسایل توانبخشی در حوزه بهداشت و دیگر بخشهاست که می‌تواند در راستای بی‌نیازسازی معلولان و آسایش و رفاه کامل آنها بسیار مهم باشد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ارائه تسهیلات به قشر معلولان گفت: در این زمینه برنامه‌ریزی شده تسهیلاتی به معلولان ارائه شود تا این قشر نیز بتوانند بتوانند با ارائه این تسهیلات گام بزرگی در اشتغالزایی بردارند.

مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی روزانه بهزیستی کشور بیان کرد: معلولان نیز همانند دیگر اقشار جامعه ظرفیتهای ویژه‌ای دارند که باید این ظرفیتها شکوفا شود و این امر نیازمند حمایت همه‌جانبه و ویژه از این قشر توانمند است.




نظرات کاربران