در حال بارگذاری ...
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

تئاتر، سرمایه نفیسی است

حضرت آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در یادواره«فروغ تئاتر اردبیل»با تاکید بر اینکه نقش هنرمندان، نقش انبیاست، گفت: تئاتر، سرمایه نفیسی است.

به گزارش تئاتر اردبیل، حضرت آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در یادواره«فروغ تئاتر اردبیل» که با حضور هنرمندان و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در تالار شمس عطار اردبیلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار شد، نقش هنرمندان را نقش انبیا عنوان کرد و گفت: هرکسی نمی تواند این هنر و وتوانایی را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه بشریت تشنه کارهای ارزشمند و فاخر هنرمندان است، اظهار داشت: غرض از هنر، دستگیری از انسان درمانده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، مهمترین رسالت هنرمندان را بردن انسان به سفر معنوی و آسمانی اعلام کرد وگفت: تمام زیبایی ها در این سفر نهفته است و این هنرمند است که زیبایی های این سفر را برای بشریت بازگو می کند.

وی افزود: زبان هنر، زبان مدرسه نیست و ما هم مال این عالم خاکی نیستیم.

آیت الله عاملی با اعلام اینکه دزدانی هستند که طریق بشریت را می دزند، اظهار داشت: این ها، انسان را در محدویت ها و مادیات محصور می کنند. حال آنکه انسان خدایی است و باید هنرمندان این رسالت و امانت سنگین رسیدن انسان از خاک به افلاک را به شایستگی انجام دهند.

وی با تاکید براینکه برای خلق عاطفه و برای طی این طریق، اهل هنر نباید راه را گم کنند، گفت: بشر دارای احساس فاخر با خدا صحبت کردن است و باید قدر این نعمت را بداند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به جایگاه رفیع هنر در بالا بردن سطح فرهنگ و اندیشه جامعه اشاره کرد و گفت:  هنرمند نباید دچار انحراف شود، چرا که تاثیرگذارترین قشر جامعه محسوب می شود.

امام جمعه اردبیل با اعلام اینکه برای برقرای ارتباط با خدا، کلمات کوتاه آمده اند و چون انسان با کلمات نمی تواند با خدا درد دل کند، از موسیقی بهره می گیرد، اظهار داشت: آشیانه ما در آستان قدس الهی است و سفره بعضی ها در این آستان بسیار وسیع است.

وی با بیان اینکه ما انسان ها را با احساس های عمیق به سعادت رهنمون می شویم، نقش تئاتر را در فلاح و رستگاری انسان مهم و تاثیرگذار خواند و گفت: تئاتر سرمایه نفیسی است. تئاتر یک مدرسه متعالی برای تعالی بخشی به انسان است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: با هنر می توانیم انسان را به سفر بسیار عمیق و نفیس ببریم و دین مان را به انسان ها ادا کنیم.

وی با اشاره به تلاش های ارزنده زنده یاد مجید واحدیزاده برای ارتقای تئاتر اردبیل و تولید و اجرای آثار فاخر نمایشی، با اعلام اینکه از نزدیک شاهد اجرای نمایش های تولیدی این هنرمند برجسته تئاتر بوده است، اظهار داشت: مجید واحدیزاده به قداست کار تئاتری اش ایمان داشت.

آیت الله عاملی با بیان اینکه مجید واحدیزاده، 40 سال صادقانه در صحنه های نمایش خدمت کرده اند، افزود: زنده یاد واحدیزاده قدر بسیار ارجمندی در نزد اهل فرهنگ و هنر دارند.

وی با قدردانی از حضور ارزنده و تحسین برانگیز استاد بهزاد فراهانی در اردبیل و در جمع هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر این استان، برای زنده یاد مجید واحدیزاده علو درجات و برای همه هنرمندان سربلندی و سرافرازی مسئلت کرد.




نظرات کاربران