در حال بارگذاری ...

ارسال ۳۲ اثر به جشنواره استانی تئاتر سوره اردبیل

مدیر حوزه هنری استان اردبیل از دریافت ۳۲ متن نمایشی برای حضور در نخستین جشنواره استانی تئاتر سوره با شعار«اخلاق و تئاتر» خبر داد.

به گزارش تئاتر اردبیل، امیر رجبی، مدیر حوزه هنری استان اردبیل اظهار داشت: تعداد 32 متن نمایشی به دبیرخانه نخستین جشنواره استانی تئاتر سوره  ارسال شده که در مرحله نخست برای ارزیابی توسط کارشناسان به مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور ارسال شد.

وی گفت: از 32 متن رسیده به دبیرخانه جشنواره تعداد پنج متن در بخش صحنه‌ای کودک و نوجوان و 27 متن نمایشی برای شرکت در بخش صحنه‌ای بزرگسال به دبیرخانه ارسال شده است.

رجبی اظهار داشت: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان اردبیل در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی و با هدف کشف و پرورش استعدادهای جوانان هنرمند و تولید آثار فاخر نمایشی، نخستین جشنواره استانی تئاتر سوره با شعار «اخلاق و تئاتر» را  برگزار می‌کند.

مدیرحوزه هنری استان اردبیل تصریح کرد: موضوع این جشنواره آزاد است و آثاری که در راستای شعار جشنواره مفهوم اخلاق در زندگی را لحاظ کرده باشند در اولویت ستاد جشنواره قرار می‌گیرند.

وی افزود: ارزش‌های دینی، انقلاب اسلامی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، موضوعات اجتماعی، کودک و نوجوان، نشاط عمومی و جوانان، ادبیات کهن اسلامی و ایرانی، ادبیات شفاهی و آیین‌های منطقه‌ای در ارتباط با آداب و رسوم ارزشمند بومی مانند صله رحم، دستگیری از نیازمندان و غیره و آثاری که بر اساس خاطرات، رمان و داستان‌های منتشر شده توسط انتشارات سوره مهر با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اقتباس نمایشی شده باشند از موضوعات اولویت‌دار در انتخاب متن‌های نمایشی این جشنواره است.

امیر رجبی با بیان اینکه بهترین اثر این جشنواره به تشخیص هیئت داوران به طور مستقیم به جشنواره سراسری تئاتر سوره و اثر بعدی هم به مرحله بازبینی جشنواره سراسری تئاتر سوره معرفی می‌شوند، اظهار کرد: نتایج بازخوانی این متون نیمه نخست دی ماه امسال اعلام و اواخر فروردین ماه سال آینده این نمایش‌ها بازبینی و نیز مراسم اختتامیه این جشنواره دهه آخر اردیبهشت‌ماه 97 در اردبیل برگزار می‌شود.




نظرات کاربران