در حال بارگذاری ...
با تشکیل جلسه شورای سیاستگذاری

بیست و ششمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل، آغاز به کار کرد

شورای سیاستگذاری بیست و ششمین دوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل، تشکیل جلسه داد.

به گزارش تئاتر اردبیل، با حضور سید ناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان، نخستین جلسه شورای سیاستگذاری بیست و ششمین دوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل، برگزار شد. مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان اردبیل در این جلسه با قدردانی از تلاش های هنرمندان و گروه های نمایشی در ارتقای تئاتر استان، با اعلام اینکه درخت تنومند اردبیل را هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر این دیار، پربار کرده اند، گفت: ارتقا و افزایش سرمایه های اجتماعی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با اعلام اینکه سرمایه های اجتماعی، ثروت ارزشمندی هستند که باید صیانت شوند، افزود: ملتی که خود تولید ثروت کند، ملتی ماندگار است.

اسحاقی با اشاره به اقتصاد هنر و نقش هنرمندان در تحقق این مهم، گفت: تئاتر می تواند کارنامه قابل قبولی در حوزه اقتصاد هنر داشته باشد.

وی با ارائه گزارشی از نمایش های تولید و اجرا شده در سال 96،  اظهار داشت: گردش مالی تئاتر اردبیل در سه سال اخیر فعالیت های نمایشی در این استان بیش از 6میلیارد ریال بوده است که این امر نشانگر توجه مردم به تئاتر و حمایت آن ها از برنامه های نمایشی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل با اعلام اینکه برنامه ها و کارهای انجام شده در حوزه نمایش در سال 96 در سال 97 هم با شدت و قدرت بیشتری ادامه خواهد داشت، از اصحاب فرهنگ و هنر به عنوان جریان سازان فرهنگی جامعه یاد کرد و با اشاره به فضای تعاون و همدلی و همراهی ایجاد شده در بین هنرمندان، گفت: رویکرد ما جشنواره زدگی است و در تلاش هستیم تا برنامه های فرهنگی و هنری با رویکرد آموزشی و فضا سازی برای رشد و شکوفایی هنرمندان استان اجرا شود.

وی با اعلام اینکه هنرمندان و گروه های نمایشی استان در دوره بیست و ششم جشنواره تئاتر استانی با برنامه های جدیدی، ظرفیت های نمایشی استان را به نمایش خواهند گذاشت، از تغییر در شکل اجرایی جشنواره خبر داد و گفت: دوره بیست و ششم جشنواره تئاتر استانی اردبیل در ماه های مرداد و شهریور و در شهرهای مختلف استان با بخش های مختلف برگزار خواهد شد.

اسحاقی با اعلام اینکه فراخوان این جشنواره بزودی منتشر خواهد شد، خواستار برنامه ریزی مناسب شورای سیاستگذاری برای برگزاری باشکوه و باعظمت این رویداد نمایشی با بهره گیری از همه ظرفیت ها شد.




نظرات کاربران