در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان اردبیل:

غایت هنر نمایش، نقد و یا حذف فاصله بین بازیگر و مخاطب است

سید ناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل، گفت: غایت هنر نمایش، نقد و یا حذف فاصله بین بازیگر و مخاطب است.

به گزارش تئاتر اردبیل، سید ناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل در جمع هنرمندان و گروه های نمایشی شرکت کننده در جشنواره استانی سوره، با اعلام اینکه غایت مقصد هنر، نقد است، آن هم نقد وضع موجود و ارائه وضع مطلوب، اظهار داشت: تصور این فاصله در رشته های مختلف هنری متفاوت است و مسافت از اثر تا مخاطب، گاه کوتاه و گاه طولانی است. وی با تشریح ویژگی های هنر نمایش، افزود: در هنر نمایش، به لحاظ ذات و ظرفت آن، این فاصله بین اثر و مخاطب بسیار کوتاه و حتی گاهی به اندازه فاصله اولین ردیف مخاطبان و نزدیکترین  بازیگر به لبه صحنه است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، گفت: غایت هنر نمایش، نقد این فاصله و حتی حذف فاصله بین بازیگر و مخاطب است تا مخاطب به صحنه برسد و با اثر همراه شود. وی با تاکید بر اینکه در هنر نمایش، با حذف فاصله ها، بازیگر خود را در میان مخاب می بیند و با او متحد می شود، تصریح کرد: همه تلاشمان باید این باشد تا این فاصله را نقد کنیم و یا اصلا" حذف کنیم که در این صورت، معجزه ای به نام نمایش تاثیرگذار اتفاق خواهد افتاد.

سید ناصر اسحاقی، با اعلام اینکه، حوزۀ هنری استان، کارهای ارزشمندی را برای ارتقای تئاتر انجام می دهد گفت: تئاتر اردبیل روزهای خوبی را سپری می کند.

وی با تأکید بر اینکه، نباید حسرت گذشته را بخوریم گفت: برخلاف بعضی ها که اعلام می کنند تئاتر اردبیل مثل گذشته پرفروغ نیست، اعلام میکنم تئاتر اردبیل، تئاتری فعال است و هنرمندان، چراغ صحنه های نمایش استان را همواره روشن نگه داشته اند. سید ناصر اسحاقی با اشاره به موفقیت های هنرمندان تئاتر استان در جشنواره های مختلف گفت: طرح هر شب در اجراء در زمستان گذشته با موفقیت انجام شده و ما به فکر دو شیفته کردن سالن های نمایش اردبیل برای اجرای نمایش ها هستیم. وی افزود: انصافاً کارهای بسیار اساسی برای تعالی تئاتر اردبیل انجام می شود.




نظرات کاربران