در حال بارگذاری ...
مدیر کل هنرهای نمایشی حوزه هنری اعلام کرد:

برگزاری جشنواره های تئاتری، زمینه‌ساز وحدت و بازگشت تئاتر اردبیل به دوران طلایی خوداست

کوروش زارعی، مدیرکل هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور، گفت: برگزاری جشنواره های تئاتری، زمینه‌ساز وحدت و بازگشت تئاتر اردبیل به دوران طلایی خوداست.

به گزارش تئاتر اردبیل، کوروش زارعی، مدیرکل هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور، در جمع هنرمندان و گروه های نمایشی استان اردبیل با اعلام اینکه تئاتر اردبیل را سال‌هاست که می­شناسم و سال‌هاست که به خاطر هم نفسی و هم زیستی با همکاران خوب تئاتری اردبیلی ­ام در جشنواره­ ها و همایش­ های تئاتری کشور، تئاتر اردبیل را خوب می­شناسم، اظهار داشت: هنرمندان اردبیلی، هنرمندانی ساده، صادق، مخلص، پرتلاش و کاربلد هستند و حتی هوای سرد و خشک جغرافیای اردبیل، هرگز نتوانسته است روحیه خون گرم جنوبی آن‌ها را سرد و یخ­ زده کند.

وی افزود: هرگاه با هرکدام از هنرمندان تئاتر اردبیل مواجه می­شدم و یا به شهرشان سفر می­کردم، انگار که من نیز از اهالی خودشان هستم و یا اینکه در سرزمین جنوبی خودم هستم.

کوروش زارعی با اعلام اینکه این خصلت و خصیصه ناب انسانی در آثار هنری این هنرمندان نیز نیز یافت می­شد، افزود: به خاطر همین بود که وقتی من کارهای مرحوم زنده‌یاد مجید واحدی زاده را می­دیدم، فکر می­کردم این خونی که در اجرا وجود دارد به من نزدیک است. نمایش­هایی باانرژی با ریتم و تمپوی بالا، با روحیة حماسی و سلحشوری همراه با تصاویر و تابلوهای جذاب نمایشی که انسان را به وجد می­آورد، همان چیزی که یک تماشاگر تئاتر از آن لذت می­برد.

وی با بین اینکه تئاتر اردبیل، سال‌ها دوران درخشان و پرفروغی در تئاتر کشور داشت تا جایی که به کشورهای دیگر و فستیوال­های تئاتری دعوت می­شد و در خارج از مرزها، چشم‌نوازی و زیبایی­ های هنر این مرزوبوم را به شایستگی برای تماشاگران خارجی به نمایش می­گذاشت، گفت: متأسفانه طی سال‌های اخیر، شاهد هستیم که تئاتر اردبیل از مسیر صعودی خود بازایستاده و از دوران اوج و درخشش سالیان گذشته فاصله گرفته است. پ

مدیر کل هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور، تصریح کرده: یشکسوتان این رشته در اردبیل کنار کشیده ­اند. جوانان انگیزه کافی برای رشد و دیده شدن ندارند و دیگر، خبری از حضور مقتدر و درخشان تئاتر اردبیل در جشنواره­ ها و رویدادهای تئاتری کشور نیست.

وی افزود: دلیلش هرچه باشد، با تأسف باید گفت که این وضعیت و جایگاه در شأن تئاتر اردبیل و پتانسیل بالقوة این استان نیست.

کوروش زارعی با اعلام اینکه سال پیش با رئیس و همکاران محترم حوزه هنری اردبیل بر آن شدیم تا برای برون‌رفت از این وضعیت و ایجاد انگیزه در هنرمندان تئاتر، مجدداً برگزاری جشنواره تئاتر سوره را توسط حوزه هنری استان راه‌اندازی کنیم، گفت: این جشنواره به حمداله ثمرة آن تصمیم است و امیدوارم که ضمن تداوم این رویداد در سال‌های آتی، این جشنواره، زمینه‌ساز وحدت و هم­دلی بین هنرمندان تئاتر و بازگشت تئاتر اردبیل به دوران طلایی خود باشد.




نظرات کاربران