در حال بارگذاری ...

انتشار فراخوان بیست و ششمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل

فراخوان بیست و ششمین دوره جشنواره تئاتر استانی منتشر شد.

به گزارش تئاتر اردبیل، بیست و ششمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل با انتشار فراخوانی، رسما" آغاز به کار کرد.

در فراخوان این جشنواره آمده است:

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و انجمن هنرهای نمایشی استان  با  مشارکت و همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای  ارتقاء- اعتلا - تشویق- ترویج و استمرار  اجرای عمومی آثار نمایشی با تاکید برهویت و نقش گروه های تئاتری در فرآیند تولید نمایش، بیست و ششمین جشنواره تئاتراستان اردبیل را در سال 1397 برگزار می کند. 

بخش های جشنواره: بخش رقابتی( الف:بخش مرور- ب: بخش چشم انداز) بخش ویژه( به تشخیص ستاد برگزاری) بخش جنبی(تئاتر خیابانی، نمایشگاه عکس،پوستر و اقلام تبلیغاتی تئاتر)شرایط عمومی جشنواره:

1)در جشنواره تئاتر استانی صرفاً آثار صحنه­ای مورد داوری و انتخاب قرار خواهند گرفت.

2) به منظور تشویق و حمایت از نویسندگان بومی، آثار نمایشنامه نویسان بومی در اولویت می باشد.

3)بخش رقابتی جشنواره که برگزیدگان آن به جشنواره تئاتر فجر معرفی خواهند شد، صرفاً به آثار ایرانی اختصاص خواهد داشت.  *تبصره: متون اقتباسی (آداپته ایرانی شده) نیز می­تواند با ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر و تشخیص هیئت انتخاب در بخش رقابتی حاضر باشند.

4)جشنواره تئاتر استانی به آثار تولید شده و اجرا شده در فاصله زمانی بعد از اتمام بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی در سال 1396  لغایت شروع جشنواره تئاتر استانی 1397 اختصاص دارد.

5) ارائه و تحویل مجوز کتبی نویسنده یا ناشر و مترجم برای اجرای عمومی و شرکت در جشنواره تئاتر استانی سال 97 از سوی کارگردان  و گروه متقاضی به دبیرخانه جشنواره الزامی است.

6)به منظور حمایت از تولید نمایشنامه­های جدید و نگهداری این آثار ضروری است متن نمایش­های اجرا شده و برگزیده جشنواره­های استانی جهت معرفی به دبیرخانه جشنواره بین المللی فجر بر روی لوح فشرده در محیط WORD با ذکر مشخصات کامل و شماره تلفن نویسنده، بهمراه مدارک ثبت تقاضای حضور در جشنواره به دبیرخانه ارائه گردد.

7)چنانچه در هر مرحله­ای از انتخاب آثار، مغایرتی با بندهای پیش گفته اثبات گردد،گروه نمایشی از حضور و ادامه در جشنواره حذف خواهد شد .

8)هیچ یک از اعضای انتخاب آثار، داوران جشنواره ، دبیر جشنواره و مدیر اجرایی، نبایستی به عنوان کارگردان، متقاضی حضور در جشنواره باشند .

9)هیئت داوران جشنواره حد اکثر 2 اثر نمایشی را انتخاب و بدون اولویت به عنوان آثار برگزیده، به اداره کل هنرهای نمایشی و دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی خواهند نمود.

*تبصره1: اگر تعداد آثار شرکت کننده در جشنواره  کمتر از 8  اثر باشند، هیئت داوران تنها 1  اثررا انتخاب و معرفی می کنند.

*تبصره2: ملاک اصلی انتخاب آثار برگزیده کیفیت مقبول آثار شرکت کننده در جشنواره خواهد بود ، لذا در صورت عدم کیفیت لازم، هیئت داوران می توانند هیچ گزینه ای برای انتخاب نداشته باشند. 10

)به گروههای راه یافته به بخش رقابتی جشنواره تا سقف /000/000/30 ریال کمک هزینه پرداخت خواهد شد.

*تبصره:(هزینه ساخت دکور- لباس- تعداد بازیگران و عوامل اصلی نمایش- مسافت شهرستان  برای گروههای شهرستانی و کیفیت آثار) در میزان مبلغ پرداختی به عنوان کمک هزینه به گروههای شرکت کننده تاثیر خواهند داشت.

11) در بخش های نویسندگی، کارگردانی، بازیگری، طراحی صحنه،طراحی لباس و... به تشخیص هیئت داوران، نفرات برگزیده و جوایزی داده خواهد شد.

بخش مرور نمایش های اجرا شده:  بخش مرور، شامل نمایش هایی است که در فاصله زمانی بعد از اتمام بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی در سال 1396 لغایت شروع جشنواره سال 1397 تولید و به اجرای عمومی در آمده باشند.

این نمایش ها می بایست ضمن تکمیل فرم درخواست و ثبت نام در جشنواره، برابر جدول ارائه شده از سوی ستاد برگزاری جشنواره به مدت سه روز در یکی از سالن های نمایش  استان اجرا خواهند داشت.

چشم انداز تئاتر استان: این بخش به آثاری اطلاق می شود که بعد از انتشار فراخوان جشنواره تولید خواهند شد و می بایست ضمن تکمیل فرم درخواست و ثبت نام در جشنواره، برابر جدول ارائه شده از سوی ستاد برگزاری جشنواره به مدت پنج روز در یکی از سالن های نمایش  استان اجرا خواهند داشت.

*تبصره: بازبینی نمایش های متقاضی شرکت در بخش چشم انداز جشنواره، همزمان با بازبینی شورای ارزشیابی ، نظارت و صدور پروانه نمایش برای اجرای عمومی  و بازبینی نمایش های بخش مرور از طریق فیلم نمایش انجام خواهد شد.

مدارک لازم جهت شرکت در جشنواره: تکمیل فرم تقاضا و ثبت نام در جشنواره مجوز اجرای عمومی نمایش از سوی شورای نظارت استان لوح فشرده اجرای نمایش (برای بخش مرور ضروری است.)     آخرین مهلت ارائه فرم درخواست و ثبت نام شرکت در بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان اردبیل 15 مرداد ماه 1397مراســـم اختتــــامیه 8  شهـــــریور 97




نظرات کاربران