در حال بارگذاری ...

برگزاری کارگاه نمایشنامه نویسی در مشگین شهر

کارگاه آموزشی نمایشنامه نویسی در دفتر انجمن نمایش مشگین شهر برگزار شد.

به گزارش تئاتر اردبیل، در راستای  تحقق سیاستهای آموزش محور اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل، کارگاه نمایش نامه نویسی و تحلیل نمایشنامه با هدف آموزش هنرمندان شهرستان و ایجاد ارتباط بین فعالان انجمن نمایش و آشنایی اعضای انجمن با تکنیک های نمایشنامه نویسی با حضور کریم عظیمی از هنرمندان برجسته استان و کارشناس واحد هنرهای نمایشی اداره کل در در دفتر انجمن نمایش مجتمع فرهنگی هنری اندیشه مشگین شهر با حضور هنرمندان عرصه نمایش و با همکاری کانون بسیج هنرمندان اجرا شد.

عظیمی در ابتدای صحبت های خود به بیان و تشریح ضرورت و اهمیت تئاتر و لزوم توجه به آن و جا افتادن فرهنگ هنر نمایش در جهت تاثیر در جامعه و رشد جامعه پرداخت؛ سپس با بیان تعریفی از نمایش نامه به بیان ساختار و استخوان بندی یک نمایش نامه قوی از لحاظ محتوا و تکنیک پرداخته و عنوان کرد که میزان استقبال از یک نمایشنامه بستگی به دغدغه های جامعه امروزی دارد .

ایشان بومی سازی در عرصه نمایشنامه نویسی را دغدغه و لزوم تمام نمایشنامه نویسان دانست و عنوان کرد که بومی سازی در نمایش نامه نویسی باید به گونه ای باشد که جهان شمول و قابل ارائه در تمام دنیا باشد.

از حاشیه های کارگاه آموزشی نمایش بازدید ملکی نماینده محترم شهرستان مشگین شهر بود که ایشان در سخنان کوتاهی به بیان ضرورت و اهمیت توجه به عرصه فرهنگ و هنر در جهت بالندگی و رشد جامعه پرداختند و خواستار تلاش مسئولان، جوانان و هنرمندان شهرستان در این راستا شدند و بر لزوم رفع کمبودهای موجود در این عرصه تاکید کردند.

محمد رستمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشگین شهر در حاشیه برگزاری این کارگاه ضمن تشکر از عوامل اجرایی کارگاه ضمن اعلام حمایت از تلاشگران عرصه نمایش خواستار افزایش فعالیت، مطالعه و گرایش هنرمندان بومی در حوزه نمایشنامه نویسی در مشگین شهر شدند.




نظرات کاربران