در حال بارگذاری ...
اتابک نادری:

نمایش‌های برگزیده جشنواره‌های استانی به صورت زنده بازبینی می‌شوند

مسئول امور استان های اداره کل هنرهای نمایشی با اعلام اینکه جشنواره های استانی با تغییراتی نسبت به دوره های قبلی برگزار می شوند، از بازبینی نمایش های برگزیده به صورت زنده خبر داد.

بهگزارش تئاتر اردبیل، اتابک نادری، مسئول امور استانهای اداره کل هنرهای نمایشی در گفتگو با درگاره استانی ایران تئاتر در اردبیل، با اعلام اینکه جشنواره بین المللی تئاتر فجر به عنوان ویترین تئاتری ایران، سهمی عمده در ارتقای تئاتر شهرستان ها و معرفی آثار برتر هنرمندان و گروه های نمایشی داشته است، اظهار داشت: جشنواره بین المللی تئاتر فجر، در ایجاد جریان تئاتری در کشور، گام های موثر و تاثیرگذاری را برداشته است.

وی افزود: ضرورت برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر فجر برای آن است تا مردم، به تماشای آثار تولید شده بنشینند.

نادری با اشاره به جایگاه تئاتر در توسعه فرهنگی کشور و ضرورت حضور مردم در سالن های نمایش، گفت: تئاتر با تماشگر معنا می یابد و تئاتر زمانی میتواند حرفی برای گفتن داشته باشد که هم با مردم همراه شود و هم سالن اختصاصی برای خود داشته باشد.

وی با اعلام اینکه جشنواره های استانی در استان های مختلف با تغییراتی نسبت به دوره های قبلی برگزار می شوند، گفت: امسال و در پی سیاست های اداره کل هنرهای نمایشی، نمایشهای برگزیده استانها به صورت زنده مورد بازبینی قرار می‌گیرند.

مسئول امور استانهای اداره کل هنرهای نمایشی، تصریح کرد: با اعلام هیئت داوران و معرفی نمایشهای برگزیده جشنواره های تئاتر استانهای کشور به اداره کل هنرهای نمایشی، بر اساس برنامه و متناسب با زمان برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر استانی، هیاتی مرکب از کارشناسان برجسته تئاتر کشور، چند روز پس از برگزاری مراسم اختتامیه در استانها حضور یافته و نمایش های برگزیده را به صورت زنده مورد ارزیابی و بازبینی قرار میدهند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر فجر در بخشهای مختلف، گفت: بخشی از این جشنواره در استانهای متقاضی برگزار میشود.

نادری با اعلام اینکه جشنواره فجر استانی، برای از بین بردن رقابت و تجدید رفاقتهای تئاتریهای کشور برگزار می‌شود، اظهار داشت: جشنواره های فجر استانی در ماه‌های آذر و دی در استانهای متقاضی به صورت غیر رقابتی و با حضور گروههای منتخب استانها ، اجرا میشود.

او با اشاره به توانمندیها و ظرفیتهای نمایشی استان اردبیل، گفت: امیدواریم استان اردبیل هم یکی از استانهای برگزارکننده این رویداد تئاتری در سال جاری باشد.




نظرات کاربران