در حال بارگذاری ...
معاون هنری و سینمایی ارشاد اردبیل:

جشنواره تئاتر خصوصی عنوان یک رویداد ارزشمند در اردبیل است

غریب منوچهری، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، گفت: جشنواره تئاتر خصوصی عنوان یک رویداد ارزشمند هنری در اردبیل است.

به گزارش تئاتراستان اردبیل، غریب منوچهری، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در گفتگو با درگاه استانی ایران تئاتر در اردبیل، با اعلام اینکه استان اردبیل با برگزاری جشنواره خصوصی تئاتر، ظرفیت های بخش خصوصی را به زیبایی به نمایش می گذارد، اظهار داشت: جشنواره تئاتر خصوصی عنوان در اردبیل که سومین دوره خود را جشن گرفته است، یکی از رویدادهای ارزشمند و تاثیرگذار در جریان جشنواره تئاتر استان و کشور است.

وی با بیان اینکه جشنواره خصوصی تئاتر عنوان به دبیری محمد نباتی مقدم و به همت گروه تئاتر عنوان اردبیل برگزار می شود، گفت: این جشنواره، یک رویداد تئاتری و رخدادهنری است که تنها به امر اجرای نمایش نمی‌پردازد و فعالیتهای مرتبط با تئاتر  را نیز  مورد توجه قرار داده است.

غریب منوچهری با اشاره به نامگذاری هریک از بخش های این جشنواره به نام یکی از چهره های تئاتری اردبیل، افزود: بخش های مختلف این جشنواره می تواند بیانگر این موضوع باشد که تئاتر فقط به اجرا ختم نمی‌شود.

وی با اعلام اینکه تئاتر، جان بخش دیگر هنرهاست، تصریح کرد: کارگاه های آموزشی ، بخش های تجربی، نمایشگاه ها و سایر بخش‌های مرتبط با این جشنواره توانسته است با جذب جوانان مستعد و علاقمند، درکشف استعداد ها و معرفی آنها به جامعه هنری موثر باشد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ، افزود:  این جشنواره هیچ یک از بخش های خود را در محل های رسمی و متعارف قبلی اجرا نمی کند و این یک کار با جرات و قابل تحسین برای برگزارکنندگان جشنواره است.  

وی  با اعلام اینکه اگر تا دیروز اجرای کارهای نمایشی در فضاهای متعارف و صحنه های سالن‌های نمایش اجرا می شد، امروز با جشنواره عنوان، ظرفیت های جدیدی به سالن‌ها و سن ها اضافه شده است، اظهار داشت: این رویداد که به همت گروه تئاتر عنوان اردبیل پایه ریزی شده، توانسته است در شناسایی و معرفی فضاهای جدید نمایشی، موثر باشد .

منوچهری با اشاره به محل های برگزاری این جشنواره، بیان کرد: نگارخانه ختایی، عمارت شهرداری، پلاتو های تمرین بخش های خصوصی و طبیعت اطراف شهر اردبیل ظرفیت‌های جدیدی است که در قالب این جشنواره خلاقانه معرفی شده است.

وی افزود: شاید درنگاه  اول این موضوع بخاطر نبود فضای کافی برای تئاتر در اردبیل باشد، اما اگر حتی چنین هم باشد، بازهم، شایسته تحسین و تمجید است.

منوچهری با قدردانی از  برگزارکنندگان این جشنواره به ویژه دبیر جشنواره، گفت: مدیرگروه تئاتر عنوان  با خلاقیت و مدیریت صحیح، جوانان علاقه مند را در قالب ستاد اجرایی جشنواره دور هم گرد آورده و رویدادی تاثیر گذار در جریان تئاتری استان و کشور را رقم زده است.




نظرات کاربران