در حال بارگذاری ...

جشنواره تئاتر عنوان به ایستگاه آخر رسید

با برگزاری آیینی در نگارخانه ختایی اردبیل و با تجلیل از برگزیدگان بخش های مختلف، سومین جشنواره تئاتر عنوان به کار خود پایان داد.

به گزارش تئاتر اردبیل، آیین اختتامیه سومین دوره جشنواره خصوصی تئاتر عنوان با حضور هنرمندان و گروه های شرکت کننده، مدیران فرهنگی و هنری استان و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر در نگارخانه ختایی اردبیل برگزار و از منتخبین و برگزیدگان این رویداد مهم تئاتری تجلیل شد. محدباقر نباتی مقدم، دبیر این جشنواره با اعلام اینکه این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ تئاتر برای همه  و با شعار صلح و زندگی برگزار می شود، گفت: این رویدادی هنری توسط بخش خصوصی حمایت می‌شود و هدف اصلی آن، تولید نمایش‌هایی بر پایه تجربه‌گرایی و نوآوری است.
وی با اشاره به بخش های مختلف این جشنواره، گفت: دوره سوم جشنواره خصوصی تئاتر عنوان با ویژگی هایی همراه بود که نامگذاری هریک از بخش های این جشنواره به نام یکی از چهره های تئاتری کشور از ویژگی های این دوره بوده است.
نباتی مقدم با اعلام اینکه جشنواره تئاتر عنوان با استقبال گرم و گسترده گروه های نمایشی و هنرمندان سراسر کشور همراه بوده است، افزود: هیئت انتخاب بخش های مختلف این جشنواره از بین آثار رسیده به دبیرخانه،  6 اثر برای بخش هنرهای اجرایی، 9 اثر برای بخش نمایشنامه‌خوانی، 5 اثر  برای بخش نمایش کودک و 7 اثر نیز  برای بخش اجراهای تجربی انتخاب کردند که از روزهای بیست و سوم تا بیست وهشتم تیر در موزه شهرداری اردبیل، نگارخانه ختایی، پلاتو سبز و تالار استاد جابر عناصری برای هنرمندان و گروه های اجرایی و علاقه مندان به تئاتر به اجرا درآمدند.
وی گفت: برای حضور در این دوره از جشنواره،  آثاری از استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، غربی و زنجان منتخب شده بودند.
نباتی مقدم با اعلام اینکه بخش کارگاهی و ورک شاپ این جشنواره از چهاردهم تیر آغاز شده بود، با قدردانی از دستگاه‌های مختلف اجرایی در برگزاری این رویداد مهم هنری در استان اردبیل، اظهار داشت: از همراهی های اتاق بازرگانی اردبیل، شهرداری و شورای شهر، حوزه هنری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادها که ما را در برگزاری این دوره از جشنواره یاری کردند، قدردانی می‌کنیم.
در آیین اختتامیه سومین جشنواره خصوصی تئاتر عنوان از برگزیدگان بخش های، پژوهش و رسانه، کودک، پرفرمنس و اجراهای صحنه ای، اجراهای تجربی و نمایشنامه خوانی  با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
در این مراسم، یوسف جاوید به عنوان دبیر چهارمین دوره جشنواره تئاتر عنوان معرفی و از همکاری های شفیع شفیعی، داور فرمانی و غریب منوچهری قدردانی به عمل آمد.




نظرات کاربران