در حال بارگذاری ...
مدیر حوزه هنری استان اردبیل خبر داد:

انتشار فراخوان حمایت از تولید تئاتر

مدیر حوزه هنری استان اردبیل از انتشار فراخوان تولید تئاتر در شش ماه دوم سال جاری خبر داد.

به گزارش تئاتر اردبیل، امیر رجبی، رئیس حوزه هنری استان اردبیل با اعلام اینکه  در راستان تحقق اهداف والای فرهنگی انقلاب اسلامی و با هدف حمایت از تولید آثار فاخر و ارزشمند نمایشی، این فراخوان منتشر شده است، گفت: آثاری که مفهوم اخلاق در زندگی را مورد توجه ویژه قرار دهند، در اولویت پذیرش خواهند بود.

وی افزود: ارزش های دینی، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، سبک زندگی اسلامی ایرانی، ادبیات کهن اسلامی و ایرانی از دیگر اولویت های حوزه هنری استان برای حمایت از تولید آثار نمایشی است.

مدیر حوزه هنری استان اردبیل با اعلام اینکه در این فراخوان، موضوعات اجتماعی، ادبیات شفاهی و آیین های بومی و منطقه ای در ارتباط با ارزش های فرهنگی نظیر صله رحم ودستگیری از نیازمندان و... هم مورد توجه قرار گرفته است.

امیر رجبی با تاکید بر اینکه متون نمایشی متقاضی نباید توسط همان گروه در جشنواره های تئاتر استانی و منطقه شرکت کرده باشد، تصریح کرد: هنرمندان متقاضی از شهرهای مختلف استان، با لحاظ اهداف این طرح،  ویژگی های بومی و منطقه ای خود مانند زبان، آداب، سنن، رسوم و آیین های نمایشی را مورد توجه قرار دهند تا تولیدات نمایشی، رنگ و بوی بوی و منطقه ای داشته باشد. وی افزود: آثار دریافتی توسط کارشناسان اداره کل هنرهای نمایشی حوزه هنری ارزیابی و سه اثر برای تولید انتخاب خواهند شد.

رجبی با اعلام اینکه اثر تولیدی،باید تا اواخر بهمن ماه سال جاری اجرا شود، گفت: هنرمندان و گروه های نمایشی می توانند سه نسخه از متن نمایشی را تا 15 مهرماه به حوزه هنری استان ارسال کنند.

 




نظرات کاربران