در حال بارگذاری ...

ستاد برگزاری جشنواره تئاتر استانی اردبیل تشکیل جلسه داد

با حضور مسدولین بخش های مختلف، ستاد برگزاری جشنواره تئاتر استانی اردبیل، تشکیل جلسه داد.

به گزارش تئاتر اردبیل، نشست ویژه ستاد برگزاری بیست و ششمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل با حضور مسئولین و اعضای کمیته ها و بخش های مختلف برگزار شد. در این نشست، غریب منوچهری، دبیر جشنواره با قدردانی از تلاش های اعضای ستاد اجرایی، جشنواره تئاتر استانی را مهمترین رویداد نمایشی برای هنرمندان و گروه های نمایشی عنوان کرد و با اعلام اینکه جشنواره دوره ششم از لحاظ اجرایی و بعضی ویژگی ها با دوره های قبلی، متفاوت است، اظهار داشت: امسال فقط شهر اردبیل درگیر این رخداد نمایشی نیست و شهرهای خلخال، پارس آباد، بیله سوار، گرمی و مشگین شهر هم شاهد برگزاری این جشنواره خواهند بود.

وی با تاکید بر همدلی و همراهی مسئولین بخش ها و کمیته های مختلف ستاد برگزاری با گروه های نمایشی، از اجرای 9 نمایش در بخش مسابقه خبر داد و گفت: در این دوره، دو نمایش خارجی در بخش جنبی هم اجرا خواهد شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل، افزود: برای اولین بار و در طول دوره های مختلف جشنواره تئاتر استانی، بلیط نمایش های جشنواره به صورت اینترنتی عرضه خواهد شد و بخش قابل توجهی از درآمد حاصله از فروش بلیط ها، به گروه های نمایشی اختصاص خواهد یافت.

وی با قدردانی از فعالیت های شعبه استانی ایران تئاتر در اردبیل، از این درگاه به عنوان شناسنامه فعالیت های نمایشی و منبع قابل استناد برای هنرمندان یاد کرد و خواستار مشارکت  و همکاری همه هنرمندان و اعضای ستاد با مدیر درگاه استانی ایران تئاترشد.

روح الله حبیب زاده، مسئول ستاد برگزاری جشنواره هم در این نشست با تشریح برنامه های پیش بینی شده برای گروه های نمایشی، از پرداخت ورودیه در روزهای آغازین جشنواره به گروه های نمایشی شرکت کننده خبر داد. وی با اعلام اینکه گستردگی برنامه های جشنوارهف مستلزم کار و فعالیت بیشتر اعضای ستاد اجرایی است، فروش اینترنتی بلیط های نمایش های اجرا شده را در توسعه تئاتر استان موثر خواند و گفت: در طول برگزاری جشنواره، هیئت داوران یکی از اجراهای عمومی نمایش های بخش مسابقه را مورد ارزیابی و قضاوت قرار خواهند داد.

بیست و ششمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل که از بیستم مرداد با برگزاری نشست تخصصی و آموزشی کارگردانی در تئاتر آغاز شده، از روز بیست و سوم مرداد با اجرای نمایش های منتخب به صورت عمومی تا پنجم شهریور ادامه خواهد داشت.




نظرات کاربران