در حال بارگذاری ...
مدیر امور استان های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری اعلام کرد:

جشنواره‌های تئاتر استانی تنها انگیزه جدی برای فعالیت گروه‌های نمایشی است

توحید معصومی، مدیر امور استان های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، گفت: در وضعیت کنونی تئاتر کشور، جشنواره‌های تئاتر استانی تنها انگیزه جدی برای فعالیت گروه‌های نمایشی است.

به گزارش تئاتر اردبیل، توحید معصومی، مدیر امور استان ها و قائم مقام رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری برگزاری جشنواره های تئاتر استانی را یک کار ارزشمند برای تئاتر استان ها اعلام کرد و گفت:در وضعیت کنونی تئاتر کشور، جشنواره‌های تئاتر استانی تنها انگیزه جدی برای فعالیت گروه‌های نمایشی است.

وی با اظهار اینکه اصولاً بدنه تئاتر هر شهر در طول سال، با تولید اثر برای جشنواره ‌های استانی شکل می‌گیرد، افزود: این جشنواره‌ها اگر درست برنامه ریزی و هدایت شوند، برآیند و بضاعت تئاتر هر استان به حساب می‌آیند.  توحید معصومی تصریح کر: از دل همین جشنواره‌های تئاتر استانی است که به مرور ما شاهد بروز و ظهور استعدادها در زمینه بازیگری و کارگردانی و نمایشنامه‌نویسی و سایر رشته‌ها هستیم.

وی با اشاره به برگزاری دوره بیستم و ششم جشنواره تئاتر استانی در اردبیل و تغییرات این جشنواره نسبت به سال های گذشته، اظهار داشت:جشنواره امسال در استان اردبیل شکل منطقی و استانداردی به خود گرفته و غریب منوچهری دبیر جشنواره با تکیه بر خرد جمعی و بهره‌مندی از همه پتانسیل تئاتر استان تا اینجا توانسته بعد از سالها رکود، جشنواره‌ای پر بار و سطح بالایی را ترتیب دهد.

این نویسنده و کارگردان اردبیلی تئاتر کشور، افزود: امیدوارم آثار خوبی در جشنواره به روی صحنه رود و با این شکل برگزاری،  فرهنگ اجرای عمومی و خرید بلیط در مخاطبین و سطح فرهنگی استان نهادینه شده و تبدیل به عادت شود.

وی افزود: بسیار امیدوار و خوشبین هستم که به حول و قوه الهی و زحمات مسئولین امر و تلاش‌های خود هنرمندان  نمایش های امسال در سطح ملی و جشنواره‌های سراسری خوش خواهند درخشید و نام اردبیل را بار دیگر در سطح تئاتر ایران مطرح خواهند کرد.




نظرات کاربران