در حال بارگذاری ...
حسن باستانی اعلام شد:

کیفیت آثار پاشنه آشیل جشنواره های تئاتر استانی

حسن باستانی، نویسنده و کارگردان تئاتربرگزاری جشنواره های تئاتر استانی را در پیشرفت تئاتر کشور ، موثر دانست و گفت: پاشنه آشیل این جشنواره ها کیفیت آثار تولیدی است.

به گزارش تئاتر اردبیل، حسن باستانی،متولد 1340 در تهران، پژوهشگر،نمایش نامه نویس، طراح و کارگردان تئاتر ایرانی است. وی که کار حرفه‌ای نویسندگی و کارگردانی تئاتر را از سال ۱۳۷۴ آغاز کرده است، بیش از ۳۵ نمایش نامه نوشته و ۱۲ نمایش را کارگردانی و اجرا کردده است. اکثر نمایشنامه‌های حسن باستانی در تهران و شهرهای دیگر ایران به روی صحنه رفته و در فستیوال‌های مختلف داخلی و خارجی شرکت داده شده‌اند. حسن باستانی، قرابت دیرینه ای با هنرمندان و گروه های نمایشی استان اردبیل دارند و زنده  یاد مجید واحدیزاده، متن نمایشی«اژدها چهرک» این نویسنده نامی تئاتر را در جشنواره شب های سفید آلمان و ایران زمین و فجر  آلمان، به روی صحنه برده است. حسن باستانی سال گذشته در بیست و پنجمین دوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل به عنوان دوار حضور داشت.

 

حسن باستانی در خصوص نقش جشنواره تئاتر استان ها در پیشرفت تئاتر کشور، گفت: بی شک برگزاری جشنواره های استانی در پیشرفت تئاتر کشور نقش بسزایی دارند و یقینا مسئولین و سیاستگذاران تئاتر کشود باید توجه ویژه ای به این مهم داشته باشند.

وی پاشنه آشیل این جشنواره ها را کیفیت آثار تولیدی عنوان کرد و افزود: اگر قرار است یک جشنواره با اجراهای کم کیفیت برگزار شود، شاید بهتراست که پول و وقتمان  را با این کار دور نریزیم.
عضو هیئت مدیره و مسئول کمیتهٔ آموزش و پژوهش کانون نمایش نامه نویسان و مترجمان خانهٔ تئاتر ایران با اعلام اینکه گاه در روند برگزاری جشنواره های تئاتر استانی به نظر میرسد که کمیت و الزام به برپاکردن جشنواره به هر شکل ممکن به عنوان معیار سیاستها مد نظر برنامه  ریزان قرار میگیرد، تصریح کرد:  این شسوه و سیاست، خودش بزرگترین صدمه را به بدنه تئاتر شهرستان ها و استانهای کشور وارد می کنه و این تاثیرمنفی نه تنها در بین اهالی تئاتر و جوانها بد، نمود پیدا میکنه، بلکه مخاطبان تئاتری را هم تحت تاثیر قرار میدهد.
وی  آموزش سیستماتیک و مداوم و بلند مدت را بهترین روش و شیوه برای ارتقای آثار تولیدی در جشنواره دانست و افزود: با برگزاری چند کارگاه ساده چند ساعته در طول سال یا ایام جشنواره ها نباید انتظار داشته باشیم نتیجه مطلوبی بگیریم.
 تداوم و استمرار  کارگاهای بلند مدت، آن چیزی هست که نتیجه میدهد.
عضو هیئت داوران بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل با اشاره به پیشینه تئاتر اردبیل و حضور در بین هنرمندان این استان در مجامع و جشنواره های مختلف، اظهار داشت: به جرات و با شواهد و مدارک میتوانم بگویم که تئاتر اردبیل در بین استانهای کشور یکی از شاخص ترین هاست.
وی افزود: تئاتر اردبیل نه تنها در داخل کشور خوش درخشیده بلکه در جوامع بین الملللی هم خود را نشان داده و در مقاطعی هم  پرچمدار تئاتر کشور بوده است.
مدرس و پزوهشگر تئاتری کشور یکی از افتخارات تئاتری خود را همکاری با یکی از گروه های تئاتری اردبیل اعلام کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره هنرمندان فقید تئاتر اردبیل،گفت: از همین جا درود میفرستم به روان پیشکسوتان درگذشته تئاتر اردبیل بخصوص یار از دست رفته م، مجید واحدیزاده.

بیست و ششمین دوره جشنوارهتئاتر استان اردبیل از 20 مرداد تا 5 شهریور  سالجاری در شهرهای اردبیل ،پارس آباد،خلخال،مشکین شهر،بیله سوار و گرمی برگزار می شود.
 




نظرات کاربران