در حال بارگذاری ...

عروسکی‌های اردبیل در راه جشنواره مبارک

نمایش عروسکی«آی ایشیق» کار هنرمندان تئاتر اردبیل در جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی به روی صحنه می رود.

به گزارش تئاتر اردبیل، محمدتقی اسماعیلی، مسئول گروه تئاتر اویون اردبیل با اعلام این خبر به درگاه استانی ایران تئاتر در اردبیل، گفت: نمایش عروسکی«آی ایشیق» بر اساس فرهنگ و آداب و سنن خطه سرسبز آذربایجان است که  به صورت تلفیقی از بازی عروسک و انسان در هفدهمین دوره جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران - مبارک اجرا می شود.

وی با اعلام اینکه این نمایش سعی دارد روایتگر زندگی زن عاشقی  از زنان آذربایجانی است. متاسفانه به این زنان عاشق کمتر پرداخته می شود  و ما در این نمایش قصد داریم تا موضوع عشق زنان خطه آذربایجان بازگو کنیم.

نویسنده و کارگردان نمایش«آی ایشیق» ادامه داد: این نمایش داستان پرفراز و نشیب زن و مردی را روایت می کند که قصد ازدواج داشته اند اما با توجه به فرهنگ آداب و سنن حاکم بر منطقه باید ساز و موسیقی را کنار گذاشته و به عشق خود برسند که دخترعاشق و خنیاگر این قصه  تصمیم می گیرد تا با مخالفان خود به مقابله بپردازد و از هنر خود که هدیه الهی است، صیانت کند.

مسئول گروه تئاتر عروسکی «اویون» با اشاره به فعالیت های نمایشی در حوزه عروسکی در اردبیل، گفت: از همان سال های آغازین جشنواره عروسکی در تهران، هنرمندان تئاتر اردبیل در این رویداد حضور داشته اند و در این سال ها، دفتر یونیما مبارک هم در اردبیل، فعالیت مستمری داشته است.

وی با اعلام اینکه گروه «اویون» در استان اردبیل به طور تخصصی در عرصه تئاتر عروسکی فعالیت دارد و اگرچه عروسک‌ساز تخصصی در استان نداریم ولی با افتخار با پرورش استعدادهای هنری از این ظرفیت های استانمان بهره گرفته ایم.

محمد تقی اسماعیلی با اظهار اینکه این نمایش نوشته مهدی خلیل‌زاده از تحصیل کرده های تئاتری اردبیل است، افزود: فاطمه برمال، سایه عباس‌پور، نینا شاه‌محمدی، مریم داننده، صبا کاتب، هانیه علی‌نژاد، پریا نوروزی، زهرا آقازاده، امیر محمد اسماعیلی و شبنم معصومی بازیگران و بازی‌دهنده این نمایش هستند.

وی گفت: این نمایش روزهای 26 و 27 مرداد در اردبیل اجرا می شود و گروه اجرایی، «آی ایشیق» را در روز پنجم شهریور در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر تهران برای هنرمندان و گروه های شرکت کننده و نیز تماشگران علاقه مند به تئاتر عروسکی اجرا می‌کنند.




نظرات کاربران