در حال بارگذاری ...
دبیر جشنواره تئاتر استانی اردبیل:

هدف از اجرای عمومی، جذب مخاطب و زمینه سازی برای ارتقای تئاتر شهرستان هاست

غریب منوچهری، دبیر بیست و ششمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل، گفت: هدف از اجرای عمومی، جذب مخاطب و زمینه سازی برای ارتقای تئاتر شهرستان هاست.

به گزارش تئاتر اردبیل، غریب منوچهری، دبیر بیست و ششمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل در تشریح  سیاست ها و رویکرد جدید  شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر استانی اردبیل، گفت:در سالهای قبل، اجراهای عمومی قبل از جشنواره انجام می گرفت و عمدتاً گروه ها به خاطر پیش شرط بودن برای ورود به جشنواره، این اجراها، آنها را جدی نمی‌گرفتند و برای رسیدن به هدف که همان جشنواره و رقابت بود، به سرعت از آن مرحله می‌گذشتند. وی افزود: امسال اجراهای عمومی در دل جشنواره گنجانده شده و با برنامه ریزی های لازم، ستاد اجرایی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سعی دارد به این اجراها کیفیت لازم را ببخشد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل با اعلام اینکه یکی از این اجراها برای داوران خواهد بود و همزمان تمام اجراها برای عموم مردم ارائه خواهد شد، اظهار داشت، با این رویکرد،  ما به هر دو هدف مان یعنی اجرا برای عموم و اجرا برای جشنواره رسیده ایم. گروه ها باید تلاش کنند تا اجرای عمومی جدی و خوب داشته باشند تا مخاطب را جذب نمایند و ستاد اجرایی نیز تلاش دارد در این مسیر دست گروه های نمایشی را بگیرد و از آنها حمایت کند.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا اجرای نمایش های شهرستانی در  مرکز استان صورت نمی‌گیرد و بیش‌تر در شهرهای خودشان این اجراها را انجام می دهند، گفت: اول اینکه در مرکز استان با این رویه‌ای که امسال گرفته شده است یعنی شش  اجرا برای هر گروه، سالن و زمان کافی وجود ندارد. دومین دلیل که می تواند پر اهمیت تر باشد، این است که گروه های شهرستانی بتوانند در شهر خود نسبت به تولید و اجرای نمایش اقدام نمایند که در شرایط عادی شاید انگیزه ای برای گروه ها نباشد که به اجرای عموم دست بزنند،  اما وقتی این اجراها در دل جشنواره صورت می‌گیرد و رقابتی نیز بین این گروه ها هست، انگیزه ای مضاعف برای آنها می شود.

منوچهری افزود: این شیوه  به اجراهای تئاتر در شهرستان ها کمک خواهد کرد و همچنین سالن های شهرستانها نیز نفس تماشاگر را حس خواهند کرد.




نظرات کاربران