در حال بارگذاری ...
شهردار اردبیل:

تئاتر، یک معجزه است

حمید لطف اللهیان، شهردار اردبیل در جمع هنرمندان و گروه های نمایشی استان، گفت: تئاتر، یک معجزه است که با روح و روان آدمی عجین است و در ارتقای فرهنگی جامعه نقش آفرین است.

به گزارش تئاتر اردبیل، حمید لطف اللهیان، شهردار اردبیل در جمع هنرمندان و گروه های شرکت کننده در بیست و ششمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل با اشاره به اعجاز تئاتر در روح و روان آدمی، گفت: تئاتر، یک معجزه است که با روح و روان آدمی عجین است و در ارتقای فرهنگی جامعه نقش آفرین است.

وی با تاکید براینکه توسعه فرهنگی و اجتماعی بدون بهره‌گیری از اصحاب هنر امکان‌پذیر نیست، اظهار داشت: بهره مندی از هنرمندان،  مهم ترین اصل در توسعه فرهنگی و اجتماعی است و شهرداری موظف است تا به عنوان پیوست فرهنگی،  از تئاتر در همه برنامه ها و طرح ها، بهره گیرد.

شهردار اردبیل، افزود: از تمامی نهادهای مرتبط فراهم آوردن زمینه‌های بالندگی و ظهور استعداد تئاتردوستان مورد انتظار است.

وی با اعلام اینکه شهرداری و شورای شهر اردبیل، فرهنگ و هنر را شاه راه توسعه و بالندگی شهر اردبیل را می داند، گفت: شهرداری‌ اردبیل بنا به وظایف ذاتی خود علاوه بر توجه به موضوعات عمرانی شهر، در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی  حضوری فعال دارد.

حمید لطف اللهیان ، تاکید کرد: نباید از فرهنگ و هنر غفلت کنیم و شهرداری اردبیل ، توجه به فرهنگ و هنر را بر خود فرض می داند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای توسعه یافته به دنبال انسان‌های توسعه یافته هستند، بیان کرد: تربیت انسان‌های والا و بهره‌مند از صفات اخلاقی و ویژگی‌های روحی مناسب با دوری نجستن از فرهنگ و هنر امکان‌پذیر است و در این راستا شهرداری اردبیل با توجه ویژه به زیرساخت‌های فرهنگی از ابزارهای خود در اعتلای هنرهای نمایشی بهره خواهد برد.

شهردار اردبیل با اشاره به احداث مجموعه های روباز تئاتر اردبیل،  با اعلام اینکه کار احداث یک بلک باکس در اردبیل به زودی آغاز می شود، گفت: امیدواریم تا دوسال آینده این بلک باکس در موقعیت مناسبی که هم مد نظر شهرداری و هم هنرمندان باشد، به بهره برداری می رسد.




نظرات کاربران