در حال بارگذاری ...
حمید نیلی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور:

تئاتر بهترین وسیله برای فرهنگ سازی است

حمید نیلی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور، گفت: تئاتربه عنوان یک هنر مانا و تاثیرگذار و مردمی، ، بهترین وسیله برای فرهنگ سازی است.

به گزارش تئاتر اردبیل، حمید نیلی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور در گفتگو با درگاه استانی ایران تئاتر در اردبیل با اعلام اینکه تئاتر، نماد بارز شکوفایی و بالندگی فرهنگ و تمدن است، اظهار داشت: تئاتربه عنوان یک هنر مانا و تاثیرگذار و مردمی،  بهترین وسیله برای فرهنگ سازی است.
وی با تاکید بر اینکه هنر تئاتر از دیرباز در استحکام آیین ها و فرهنگ ها، به بهترین شکل هنرنمایی کرده است، افزود: تئاتر یکی از نشانه های توسعه فرهنگی و توسعه یافتگی است.
نیلی با تاکید بر ضرورت حمایت از تئاتر استان ها، گفت: اگر بخواهیم تئاتری سالم، اندیشمند و دغدغه‌مند داشته باشیم باید از استان‌ها و شهرستان‌ها کار را آغاز کنیم.
وی با اعلام اینکه اصلی‌ترین برنامه‌های اجرایی انجمن هنرهای نمایشی کشور برای استان‌ها است، گفت: تئاتر شهرستان ها و استان ها باید تقویت شود.
مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران، حضور در شهرستان ها و مراکز استان ها را شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های تئاتری شهرستان ها و استان ها اعلام کرد و افزود: هدف از این سفرهای استانی و شهرستانی، تعامل با دستگاه های فرهنگی و جلب مشارکت و همراهی های مسئولین فرهنگی استان ها برای توسعه تئاتر در شهرستان هاست.
وی با قدردانی از تلاش های انجام یافته برای توسعه فضاهای تئاتری در اردبیل، از ایجاد تالار شهر اردبیل و نیز احداث بلک باکس توسط شهرداری اردبیل ابراز خرسندی کرد و با اعلام اینکه مردم اردبیل، استقبال خوبی از نمایش های جشنواره تئاتر استانی داشته اند، خواستار مشارکت بیشتر نهادهای فرهنگی استان برای حمایت از تئاتر شدند.
نیلی با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های ما تعامل با ارگان‌هایی است که دغدغه فرهنگی دارند، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های ما در حوزه نمایش، کم بودن نوشته خوب است.




نظرات کاربران