در حال بارگذاری ...
در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل تاکید شد:

ضرورت سامان دهی گروه های تعزیه و شبیه خوانی

در پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل بر ضرورت ساماندهی گروه های تعزیه و شبیه خوانی تاکدشد.

به گزارش تئاتر اردبیل، در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در سال 1397 که با حضور اعضای این شورا در محل دفتر کار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ، برگزار شد بر ضرورت ساماندهی گروه های تعزیه و شبیه خوانی در آستانه محرم تاکید شد. 

  حضرت آیت الله سید حسن عاملی ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در این نشست با اشاره به ضرورت بزرگداشت ایام محرم و برگزاری آیین های عزاداری با برهیز از هرگونه بدعت و خرافه، اظهار داشت: حضرت اباعبدالحسین (ع) و حماسه عاشورا دارای پیام جهانی است و باید تلاش شود این پیام به بهترین شکل ارائه شود.

  امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه منطق حضرت امام حسین(ع)، منطقی عقلانی است، افزود: بشریت امروز، نیازمند فکر و اندیشه امام حسین(ع) است.وی با اعلام اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی برگرفته از نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: تنها نظامی که بر اساس اصول و آیات قرآنی وارد میدان شده است و حسین گونه در برابر ظالمان ایستاده است، جمهوری اسلامی است. رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اهمیت جمع آوری اسناد، عکس ها و مطالب قدیمی با موضوع عزاداریهای ماه محرم در قالب محرم نامه بر تشکیل کارگروه تدوین محرم نامه تاکید کرد و خواستار انتشار این ویژه نامه در آستانه حلول ماه محرم شد.

وی با تاکید بر اینکه گروه های تعزیه و شبیه خوانی باید از منابع و مقاتل معتبر استفاده کنند، از ایجاد آمفی تئاتر روباز در شهر اردبیل استقبال کرد و افزود: حضرت پیامبر(ص) در غدیر که مانند یک آمفی تئاتر روباز بوده، حضرت علی(ع) را به امامت و ولایت مردم انتخاب کرده و شایسته است این آمفی تئاتر به بهترین شکل و با استفاده از طرح های طراحان برجسته کشور، به یک المان که نشانگر عظمت و ابهت غدید باد، مزین شود.

 سید ناصر اسحاقی، دبیر شورای فرهنگ عمومی استان  هم در این جلسه با اعلام اینکه عزاداری ها و سوگواری های مردم اردبیل در ایام ماه محرم، زبانزد خاص و عام است، از شهرداری اردبیل برای افتتاح آمفی تئاتر روباز در مجتمع فرهنگی و هنری غدیر در محوطه مجموعه تفریحی و سیاحتی شورابیل قدردانی کرد. وی با گرامیداشت آغاز چهل سالگی انقلاب اسلامی،گفت: انقلاب اسلامی وارد دوره طلایی خود شده است.

   حمید لطف اللهیان، شهردار اردبیل  هم در این نشست با ارائه گزارشی از افتتاح مجموعه فرهنگی و هنری غدیر و آمفی تئاتر روباز در این مجموعه بر ضرورت بهره مندی شهروندان از فضاهای فرهنگی و هنری تاکید کرد. در این نشست طرح پیشنهادی کارگروه تخصصی تعزیه شورای فرهنگ عمومی استان تصویب و  بر تحقق این برنامه ها تاکید شد.




نظرات کاربران