در حال بارگذاری ...

تشکیل شورای راهبردی تئاتر در استان اردبیل

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل از تشکیل شورای راه بردی تئاتر در این استان خبر داد.

به گزارش تئاتر اردبیل، غریب منوچهری، معاون هنری و سینمائی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در نشست با اعضای ستاد برگزاری جشنواره تئاتر استانی اردبیل با اعلام اینکه اردبیل، ظرفیت های ویژه ای برای برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری دارد، از اجرای طرح گردشی اجرای نمایش توسط هنرمندان و گروه های نمایشی در شهرهای مختلف استان خبر داد و گفت: جشنواره تئاتر استانی امسال با برنامه ها و اهداف خاصی برگزار شد که مشارکت شهرستان ها و گروه های نمایشی استان، حضور پیشکسوتان در کنار جوانان و محدود نکردن زمان برگزری به چند روز، از ویژگی های برجسته این دوره بوده است. وی با تاکید بر اینکه داوران اصلی در تئاتر، مردم هستند، اظهار داشت: ملاک و معیار اصلی قضاوت ها در تئاتر، مردم است.

غریب منوچهری با ارائه گزارش از روند برگزاری جشنواره تئاتر استانی، گفت: 25گروه متقاضی حضور در جشنواره بودند که  با انتخاب هیئت بازبینی، 16 گروه نمایشی موفق به اجرای نمایش در جشنواره شدند.

وی با اعلام اینکه در این دوره از جشنواره تئاتر استانی، شاهد 71 اجرا توسط گروه های نمایشی بوده ایم، گفت: ما این جشنواره را با صرفه جویی برگزار کردیم و در مجموع 600 میلیون ریال برای برگزاری آن هزینه کردیم.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل با قدردانی از تلاش های اعضای ستاد برگزاری جشنواره، از تشکیل شورای راهبردی تئاتر استان خبر داد و گفت: با تشکیل شورای راهبردی تئاتر استان، برای افزایش فضاهای تئاتری استانی، اقدامات ارزشمندی را انجام خواهیم داد.

منوچهری با اعلام اینکه حضور گروههای تئاتری استان در جشنواره های بین المللی، نویدبخش روزهای خوبی است، از تدوین جدول اجراهای عمومی برای شش ماهه دوم سال جاری خبر داد و گفت: در حال برنامه ریزی برای اجرای جشنواره ای برای نمایش های شاد و گروه های طنز هستیم.

وی با قدردانی از عوامل گروه نمایشی «تو را از من گرفتی»، افزود: از افتخار آفرینان استان در بخش های مختلف هنری تجلیل می کنیم.