در حال بارگذاری ...

اکبر صادقی در زادگاهش مورد تقدیر قرار گرفت

اکبر صادقی، نویسنده و کارگردان نمایش«تورا از من گرفتی»، مورد تقدیر فرماندار شهرستان بیله سوار مغان قرار گرفت.

به گزارش تئاتر اردبیل، اکبر صادقی، هنرمند بیله سوار که با نمایش«تورا از من گرفتی»، حضوری موفق و تحسین برانگیز در دومین فستیوال بین المللی کاسپین اکتائو قزاقستان داشت، در زادگاهش مورد تقدیرحسین قبادی،  فرماندار شهرستان بیله سوار مغان قرار گرفت. فرماندار بیله سوار در مراسمی که به همین منظور و با حضوررئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان بیله سوار و اعضای گروه تئاتر باربد بیله سوار برگزار شد، با اشاره به پیشینه تئاتر در بیله سوار، درخشش نمایش«تورا از من گرفتی» را در کشور قزاقستان، افتخاری برای شهرستان مرزی بیله سوار و جامعه تئاتری و هنری استان اعلام کرد و گفت: هنرمندان منطقه زرخیز مغان بویژه شهرستان بیله سوار در این سال های اخیر نشان داده اند که می توانند کارهای ارزشمندی را در مجامع مختلف ملی و بین المللی به روی صحنه ببرند. وی با اشاره به نقش کارکردی تئاتر در جامعه، از این هنر به عنوان یکی از شاخصه های فرهنگ عمومی یاد کرد و بر ضرورت حمایت از هنرمندان تاکید کرد. اکبر صادقی هم در این مراسم با قدردانی از مسئولین شهرستانی و استانی، با اشاره به حضور نمایش های«تورا از من گرفتی» و « و خداوند در درون یک مرد دو قلب قرار نداد» در دوره های سی و پنجم و سی و ششم جشنواره بین المللی تئاتر فجر، حضور هنرمندان شهرستانی را در جشنواره ها و مجامع مختلف ملی و بین المللی، مهم و تاثیرگذار دانست و خواستار توجه ویژه متولیان فرهنگی استان و مسئولین شهرستانی به هنرمندان و گروه های تئاتری شد. در این مراسم با اهدای لوح سپاس از اکبر صادقی، قدردانی شد.

نمایش«تورا از من گرفتی» با بازی سایه عباس پور، صادق مولایی و اکبر صادقی در دومین جشنواره بین المللی تئاتر آکتائو قزاقستان ویژه نورماخان زانتورین  در ٢٢ شهریور ماه به روی صحنه رفت.

این نمایش جایزه بهترین اثر به همراه دیپلم افتخار و تندیس جشنواره را از دومین جشنواره بین المللی تئاتر آکتائو قزاقستان به دست آورد. «نمایش تورا از من گرفتی» کاری از گروه تئاتر باربد بیله سوار با همکاری گروه تئاتر فروغ اردبیل است. محمدرضا عرفانی آهنگساز، یاشار هاشمی نوازنده، فیاض بهرام دستیار کارگردان و شلاله قدسی به عنوان مدیر گروه در این نمایش حضور داشتند.  این جشنواره با حضور نمایش هایی از کشورهای ایران ، روسیه ، آذربایجان، ترکمنستان، تاتارستان و سه نمایش از کشور قزاقستان ،از 13 سپتامبر الی 16 سپتامبر در شهر آکتائو قزاقستان برگزار شد.




نظرات کاربران