در حال بارگذاری ...

انتشار فراخوان نمایشنامه خوانی و اجراهای عمومی در اردبیل

اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل با هدف تولید آثار نمایشی و تقویت و تداوم اجراهای عمومی، فراخوان نمایشنامه خوانی و اجراهای عمومی در اردبیل را منتشرکرد.

به گزارش تئاتر اردبیل،اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل با هدف تولید آثار نمایشی و تقویت و تداوم اجراهای عمومی،  فراخوان نمایشنامه خوانی و اجراهای عمومی در اردبیل را منتشرکرد. در این فراخوان آمده است:

اداره داره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در نظر دارد، با توجه به شعار سال (حمایت از کالای ایرانی) در راستای تولید آثار نمایشی و  فعالیت و پویایی گروه های نمایشی در استان، به منظور برنامه ریزی و پیش بینی فعالیت های نمایشی،  تقویت و تداوم اجرای عمومی نمایش، تولید آثار نمایشی ارزشمند و با کیفیت هنری و ایجاد ارتباط مستمر و مداوم با مخاطبین از گروه های نمایشی و هنرمندان فعال در عرصه تئاتر برای اجرای عمومی و نمایشنامه خوانی دعوت می نماید با ارئه آثار ارزنده و پیشنهادی خود در این امر مهم شرکت نمایند.

اهداف و رویکرد تولید و اجرای تئاتر

  1. با توجه به شرط حضور در جشنواره تئاتر استانی داشتن اجرای عمومی و صحنه ای می باشد و آثاری می توانند در جشنواره تئاتر استانی آتی شرکت نمایند که بعد از اتمام جشنواره تئاتر استانی سالجاری اقدام به تولید و اجرای عمومی نمایند، این فراخوان به عنوان مقدمه فراخوان جشنواره تئاتر استانی سال 98 می باشد.
  2. فراهم نمودن زمینه مناسب جهت فعالیت های تخصصی و هنری و مشارکت هنرمندان تئاتر و تولید آثار با کیفیت و بهره گیری از ظرفیت و امکانات موجود در کمک به رشد و توسعه و هدایت تولیدات نمایشی
  3. توجه به ضرورت تداوم اجرای عمومی نمایش های شرکت کننده در جشنواره های مختلف و ایجاد ارتباط هر چه بیشتر با مخاطبین فهیم تئاتر
  4. توجه به سیاست های کلان فرهنگی و هنری در راستای توسعه عدالت فرهنگی و حقوق شهروندی با تولید آثار نمایشی با ویژگی های فرهنگی منطقه

الف: نمایشنامه خوانی

  • آثار ارائه شده پس از بازخوانی شورای نظارت و ارزشیابی  به صورت گروهی نمایشنامه خوانی خواهند شد.

ب: تولید و اجرای صحنه ای

  • آثار ارائه شده پس از بازخوانی  و بازبینی شورای نظارت و  اخذ مجوز لازم، اجرای عمومی و صحنه ای خواهند داشت.
  • علاقمندان می توانند  قبل از مرحله بازبینی برای نمایشنامه خوانی اثر ارائه شده نیز اقدام نمایند.
  • موضوع نمایشنامه های  پیشنهادی آزاد می باشد. لیکن توجه به مضامین حمایت از کالای ایرانی، حقوق و اخلاق شهروندی، هویت ایرانی- اسلامی، فرهنگ و تاریخ بومی منطقه، ایجاد نشاط و امید در جامعه از اولویت برخوردار می باشد.
  • با در نظر گرفتن ایام و مناسبت های مذهبی و ملی آثار مناسبتی در تاریخ های معین اجرا خواهند داشت.
  • علاوه بر برنامه تولید و اجرا به صورت مستمر در طول نیمه دوم سال، کارگاه های آموزشی و جلسات نقد و بررسی نمایش های اجرا شده با حضور اساتید و هنرمندان مجرب برگزار خواهد شد.

ج: بازتولید

  • نمایش هایی که پیش توسط گروه های نمایشی در جشنواره های استانی منطقه ای و ملی و یا به صورت عمومی به روی صحنه رفته اند می توانند متقاضی اجرای مجدد باشند.

تقویم اجرایی

ارائه متون نمایشی تا تاریخ 15 آبان97

نتیجه بازخوانی حداکثر یک هفته پس از تاریخ ارائه درخواست و نمایشنامه

شروع مرحله اول (نمایشنامه خوانی) از تاریخ 15 آذر ماه به صورت هفتگی

مدارک لازم

ارائه سه نسخه متن نمایشنامه پیشنهادی از طرف گروه نمایشی

تکمیل فرم تقاضا

  • برای متقاضیان بخش باز تولید نیازی به ارائه متن نمایشنامه نبوده و با درخواست کتبی سرپرست و یا کارگردان گروه و ارائه فیلم اثر در قالب لوح فشرده می توانند نسبت به اخذ مجوز اجرا اقدام نمایند.

از گروه های نمایشی در هر سه بخش حمایت مالی به عمل خواهد آمد.




نظرات کاربران