در حال بارگذاری ...

مغان، مهیای برگزاری جشنواره تئاتر منطقه ای

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان پارس آباد از برگزاری نوزدهمین دوره جشنواره تئاتر منطقه ای مغان خبر داد.

به گزارش تئاتر اردبیل، مجتبی هاتف، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد در نشست روسای ادارت شهرستان‌های بیله سوار، پارس آباد و گرمی از برگزاری نوزدهمین جشنواره تئاتر منطقه ای مغان خبر داد و افزود: این رویداد مهم نمایشی استان، به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجربرگزار می شود.

وی  با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص ایجاد نشاط و شادی در بین مردم، افزود: این جشنواره در راستای تحقق شعار چهلمین سالگرد انقلاب "افتخار به گذشته و امید به آینده" و زمینه سازی برای ارتقای فعالیت های نمابشی در منطقه مغان برگزار می شود.

هاتف، برگزاری  جشنواره های تئاتری را در ایجاد نشاط و تعالی شهروندان، تقویت و توانمندسازی ظرفیت ها و بارور شدن هنری موجود در منطقه  موثر دانست و تصریح کرد: هنرمندان باید قابلیت‌های خود را در صحنه‌های مختلف هنری نشان دهند.

وی افزود: برگزاری این نوع جشنواره‌ها موحب می‌شود استعدادها شناخته شده و پرورش یابد که این امر برای پر رنگ شدن فعالیت‌های هنری و فرهنگی منطقه نیز مثمرثمر خواهد بود.
علی محمدزاده، رابط انجمن نمایش استان در شهرستان پارس آباد نیز با اعلام اینکه این جشنواره باعث می‌شود علاوه بر تجهیز امکانات، بستر سازی برای سایر برنامه های فرهنگی و هنری در منطقه نیز فراهم شود، گفت:به همین منظور و به جهت پربار برگزار شدن جشنواره امیدواریم هر شهرستان حداقل سه گروه هنری را آماده کنند.
رابط انجمن نمایش استان در شهرستان پارس آباد با اعلام اینکه این جشنواره می‌تواند در راستای تغذیه فکری و روحی نوجوانان و جوانان ثمربخش باشد، تاکید کرد:  این گونه برنامه ها و جشنواره های هنری موجب ایجاد نشاط و تعالی دربین خانواده‌ها می شود.

محمدزاده با اشاره به اینکه پویایی گروه های نمایشی از اهداف اصلی انجمن هنرهای نمایشی است،اظهار داشت: یکی از محوریت‌های این جشنواره کارگاهی کردن، آموزش و استعدادیابی پتانسیل‌های موجود خواهد بود.




نظرات کاربران