در حال بارگذاری ...
غریب منوچهری با تشریح برنامه های جشنواره تئاتر استانی فجر اردبیل گفت:

جشنواره بین المللی تئاتر فجر بهار تئاتر هنرمندان و گروه‌های نمایشی کشور است

غریب منوچهری، دبیر جشنواره تئاتر استانی فجر در گفتگوی اختصاصی با درگاه استانی ایران تئاتر برنامه های جشنواره تئاتر استانی فجر اردبیل را تشریح کرد.

به گزارش تئاتر اردبیل، غریب منوچهری، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل و دبیر جشنواره تئاتر استانی فجر در گفتگوی اختصاصی با درگاه استانی ایران تئاتر با اعلام اینکه جشنواره بین المللی تئاتر فجر، بزرگترین و با عظمت ترین رویداد نمایشی کشور است، گفت: جشنواره بین المللی تئاتر فجر، بهار تئاتر هنرمندان و گروه های نمایشی کشور است.

وی با اعلام اینکه هنرمندان و گروه های نمایشی کشور با حضور در این جشنواره، تلاش های صادقانه خود را به نمایش می گذارند، افزود: جشنواره تئاتر فجر، زمینه ساز رشد و تعالی و شکوفایی تئاتر کشور است.

دبیرجشنواره تئاتر استانی فجر اردبیل با بیان اینکه جشنواره بین المللی تئاتر فجر در ارتقای تئاتر شهرستان ها و استان ها، تاثیر بسزایی داشته است، اظهار داشت: جشنواره تئاتر فجر، محل تبادل اندیشه های تئاتری و محفل تجدید دوستی ها و مودت های هنرمندان تئاتر کشور است.

وی با اعلام اینکه جشنواره تئاتر فجر کارگاهی عظیم برای کسب علم و دانش های جدید تئاتری است، گفت: هنرمندان و گروه های نمایشی در این جشنواره، آثار و کارهای نمایشی یکدیگر را به تماشا می نشینند و و تجربیات ارزشمندی را از حضو در این رویداد و تماشای آثار اجرا شده، کسب می کنند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان اردبیل با اشاره به حضور هنرمندان و گروه های نمایشی استان اردبیل در دوره های مختلف جشنواره بین المللی تئاتر فجر، گفت: در طی این سی و هفت دوره جشنواره تئاتر فجر، هنرمندان استان اردبیل، حضور تحسین برانگیزی در این رویداد داشته و جوایز و رتبه های ارزشمندی را برای این استان به ارمغان آورده اند.

وی با اعلام اینکه استان اردبیل در طی این چهل سال، جشنواره ها و رویدادهای مختلف تئاتری را میزبانی کرده است، گفت: استان اردبیل بر خود می بالد که همزمان با چهلمین سالگشت پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، برای اولین بار میزبان بخش استانی جشنواره بین المللی تئاتر فجر است.

منوچهری با بیان اینکه امسال و با عنایت عزیزان مان در اداره کل هنرهای نمایشی و دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر فجر، استان اردبیل جزو هفت استان برگزار کننده بخش استانی تئاتر فجر انتخاب شده است، از آمادگی استان برای برگزاری این رویداد نمایشی خبر داد و گفت: با همدلی و همراهی هنرمندان و مسئولین فرهنگی و هنری استان به شایستگی از هنرمندان و میهمانان این جشنواره میزبانی خواهیم کرد.

وی افزود: جشنواره تئاتر استانی فجر اردبیل، روزهای شانزدهم تا نوزدهم دی ماه در شهر اردبیل و در سالن های تالار بیضای اردبیلی، تالار شمس عطار اردبیلی، تالار استاد عناصری و پلاتوی استاد نجفلوی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار می شود.

دبیرجشنواره تئاتر استانی فجر اردبیل با اعلام اینکه در این جشنواره، هنرمندان کشور جمهوری آذربایجان، نمایش«یک سبد تنهایی» اثر زنده یاد مجید واحدیزاده را برای گروه های نمایشی شرکت کننده و هنردوستان و هنرمندان اردبیلی  به روی صحنه خواهند برد، اظهار داشت: در این جشنواره علاوه بر حضور هنرمندان جمهوری آذربایجان، نمایش های «خیر نبینی سعیده» از استان البرز، «خانه» از استان مازندران، «هدیه مرموز» و «پرواز745» از تهران و «مرجن» از استان گلستان به روی صحنه خواهند رفت.

وی افزود: کاردبرد یوگا در تئاتر، تئاتر فیزیکال، سیستم استانیسلاوسکی و طراحی نور در تئاتر؛ عناوین کارگاه های آموزشی است که با حضور رضا بهشتی، یاسر خاصب، نوفل ولی یف و فرشید مصدق برای تئاتری های استان و گروه های نمایشی شرکت کننده در طول برگزاری جشنواره برگزار خواهد شد.

منوچهری با اعلام اینکه نمایشگاه گزیده عکس ها و پوسترهای آثار نمایشی اجرا شده در طی این چهل سال به نمایش در خواهند آمد، از برگزاری ویژه برنامه «شبی با زنده یاد مجید واحدیزاده» خبر داد و گفت: برگزاری نشست با کارگردانان شرکت کننده و نیز نمایشگاه و فروشگاه کتاب های تخصصی تئاتر از دیگر برنامه های این جشنواره است.

وی با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره در نوزدهمین روز دی ماه در تالار شمس عطار اردبیلی برگزار خواهد شد، افزود: بلیط های نمایش های شرکت کننده در این جشنواره از طریق سامانه تیک آرت و گیشه های سالن های اجرا در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.




نظرات کاربران