در حال بارگذاری ...
مدرس کارگاه های از ایده تا اجرا:

بدون یادگیری اصول و مبانی هنر تئاتر امکان رسیدن به نتیجه مطلوب وجود ندارد

اکبر صادقی، مدرس دوره های تولید تئاتر، گفت: بدون یادگیری اصول و مبانی هنر تئاتر، امکان رسیدن به نتیجه مطلوب وجود ندارد.

به گزارش تئاتر اردبیل، اکبر صادقی، مدرس کارگاه های از ایده تا اجرا با اعلام اینکه دوره های تولید تئاتربه همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در شهرستان های مختلف این استان  آغاز شده است، گفت: اساسا هدف از این کارگاه ها، هدایت علمی و عملی هنرجویان از صفر تا صد تولید یک تئاتر است. وی با بیان اینکه  در این دوره های آموزشی، از امر انتخاب متن، تحلیل تا بحث میزانسن، اصول بازیگری و کارگردانی بطور عملی و کارگاهی با هنرجوها تجربه می شود، افزود:

در سال های اخیر، چند شهرستان از بحث تولید و اجرای تئاتر کمی فاصله گرفته بود که با برنامه ریزی و تلاش معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل این دوره ها در حال برگزاری است. 

نویسنده و کارگردان نمایش«تور را ازمن گرفتی» با اعلام اینکه اولین دوره از این کارگاه ها در شهرستان بیله سوار با شرکت پنجاه هنرجو و تولید شش اجرای کارگاهی برگزارشده است، گفت: پس از بیله سوار، در شهرستان پارس آباد و اخیرا در شهرستان نیر که در این شهرستان نمایش (خنکای ختم خاطره) بطور کارگاهی تولید و اجرا شد.

وی با اظهار اینکه بر اساس برنامه پیش بیتی شده، در روزهای آینده این دوره در شهرستان سرعین برگزار خواهد شد، در ضرورت برگزاری این دوره های آموزشی، اظهار داشت: هنر اساسا یک مقوله علمی و عملی است. بدون یادگیری اصول و مبانی هنر تئاتر امکان رسیدن به نتیجه مطلوب وجود ندارد. در این کارگاه ها تلاش می شود هنرجو ها با اصول علمی و عملی مراحل تولید تئاتر درگیر شوند و در آخر یک متن را به یک اجرا تبدیل کنند. و این برای ادامه کار تئاتر ضرورت دارد. 

اکبر صادقی، افزود:امیدوارم همه شهرستان ها در جشنواره استانی بتوانند شرکت کنند . خیلی از شهرستان ها در سال های اخیر تمرین و اجرای تئاتر داشتند که متاسفانه چند سالی است دیگر خبری از آن ها نیست. امیدواریم با ادامه این کارگاه ها دوباره در همه شهرستان ها شاهد اجرای تئاتر باشیم.




نظرات کاربران