در حال بارگذاری ...
در جشنواره تئاتر استانی فجر

کارگاه «کاربرد یوگا» در تئاتر برگزار شد

از برنامه های آموزشی جشنواره تئاتر استانی فجر اردبیل، کارگاه«کاربرد یوگا در تئاتر» با حضور رضا بهشتی در اردبیل برگزار شد.

به گزارش تئاتر استان اردبیل، رضا بهشتی در جشنواره تئاتر استانی فجر اردبیل و در سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، کارگاه «کاربرد یوگا در بازیگری» را در تالار استاد عناصری اردبیل برای هنرمندان، گروه های شرکت کننده و علاقه مندان به تئاتر برگزار کرد.

غریب منوچهری، معاون سینمایی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل در حاشیه برگزاری این کارگاه، برگزاری چنین کارگاه های آموزشی را در تربیت بازیگران نسل جوان ضروری و حیاتی دانست و اظهار داشت: تمرکز بر حرکات بدنی و تنفس بازیگر در صحنه سینما و تئاتر در گرو تمرینات تربیت بازیگری و آساناهای یوگا است.

وی دخیل بودن آگاهی، اراده و تمرکز بازیگر در اجرای حرکات در صحنه تئاتر را نوعی موفقیت در ایفای نقش از سوی بازیگر عنوان کرد و افزود: تمامی حرکات جسمانی یوگا مستقیماً توسط تمرکز ذهنی کنترل می شود و هیچ حرکتی بدون مطرح شدن تمرکز ذهنی در یوگا وجود ندارد بنابراین برگزاری این کارگاه در استان فرصتی شد تا علاقه مندان به تئاتر و هنر بازیگری با شرکت در این کارگاه ها نسبت به توانمندسازی و افزایش مهارت و توسعه دانش بازیگری خویش، بتوانند ادامه این مسیر پر تلاطم حرفه بازیگری را به سوی موفقیت روز به روز هموارتر کنند.




نظرات کاربران