در حال بارگذاری ...

حضور دو اثر از اردبیل در نمایشگاه چهل سال اسناد تئاتر ایران

دو کتاب «سیر نمایش در اردبیل» و «جشنواره های تئاتر استانی و منطقه ای اردبیل» از اردبیل دربخش تئاتر پژوهشی تئاتر استان ها در نمایشگاه چهل سال اسناد تئاتر انقلاب اسلامی به نمایش درآمد.

به گزارش تئاتر اردبیل، در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و برای اولین بار، نمایشگاه چهل سال اسناد تئاتر انقلاب اسلامی ایران، برگزار شد. این نمایشگاه ارائه‌ای جدید از اسناد تئاتر کشور در چهل سال گذشته است و شامل اسنادی مربوط به چند سال پیش از انقلاب که از لحاظ محتوا با این نمایشگاه مرتبط بوده است، نیز می‌شود.

نمایشگاه چهل سال اسناد تئاتر انقلاب اسلامی بر اساس دو خوانش پیش می‌رود. یک خوانش تصویری در قالب هنرهای تجسمی با زیرشاخه‌های ذکر شده و یک خوانش ادبی در قالب نوشته‌هایی که مانند بیانیه تیم پژوهشی عمل می‌کند و به بسیاری از سوالات پاسخ می‌دهد.

نمایشگاه چهل سال اسناد تئاتر انقلاب اسلامی همزمان با پنجمین روز از سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، روز جمعه ۲۶ بهمن  در موزه فلسطین واقع در مؤسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر افتتاح شده است تا چهارم اسفند دایر خواهد بود. در بخش کتب پژوهشی تاریخ تئاتر استان ها، دو کتاب از استان اردبیل با عناوین«سیر نمایش در اردبیل» نوشته اتابک نادری و «جشنواره های تئاتر استانی و منطقه ای اردبیل» نوشته سعید نوریان حضور دارند.

سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۲۲ بهمن تا چهارم اسفند به دبیری نادر برهانی‌مرند در جریان است.

 




نظرات کاربران