در حال بارگذاری ...
توحید معصومی خبر داد:

حضور هنرمند اردبیلی در بازبینی و ارزشیابی آثار بخش صحنه‌ای جشنواره‌های مناطق تئاتر سوره

توحید معصومی، مدیر امور استان های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از حضور مجید واحدیزاده از هنرمندان اردبیلی در ترکیب هیئت های بازبینی و ارزشیابی آثار بخش صحنه‌ای جشنواره‌های مناطق تئاتر سوره خبر داد.

به گزارش تئاتر اردبیل، توحید معصومی، مدیر امور استان های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از حضور  مجید واحدیزاده از هنرمندان اردبیلی در ترکیب هیئت های  بازبینی و ارزشیابی آثار بخش صحنه‌ای جشنواره‌های مناطق تئاتر سوره خبر داد و با اعلام اینکه از روز 20 خردادماه با اعزام سه هیئت کارشناسی به استان‌ها، کار بازبینی و ارزشیابی آثار جشنواره‌های مناطق تئاتر سوره آغاز می‌شود، گفقت :این سه هیئت انتخاب، با همکاری مسئولین واحدهای نمایش مراکز استانی حوزه هنری، پس از بازبینی آثار متقاضیان، نمایش‌های منتخب را برای حضور در جشنواره‌های مناطق تئاتر سوره در سال 96 به دبیرخانه معرفی خواهند کرد.

او گفت: از روز 20 خرداد با اعزام سه هیئت کارشناسی به استان‌ها، کار بازبینی و ارزشیابی آثار جشنواره‌های مناطق تئاتر سوره آغاز شده  و این سه هیئت انتخاب، با همکاری مسئولین واحدهای نمایش مراکز استانی حوزه هنری، پس از بازبینی آثار متقاضیان، نمایش‌های منتخب را برای حضور در جشنواره‌های مناطق تئاتر سوره در سال 96 به دبیرخانه معرفی خواهند کرد. 

معصومی بااعلام اینکه جشنواره‌های مناطق تئاتر سوره، امسال به تفکیک در سه منطقه، از نیمه‌ تیرماه برگزار می‌شوند، در معرفی اعضای هیئت های بازبینی و ارزشیابی جشنواره های منطقه ای تئاتر سوره گفت:  محمدرضا آزاد، وحید لک و رضا صمدپور به عنوان اعضای هیئت انتخاب منطقه‌ی یک، آثار استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، قزوین و زنجان را برعهده خواهند داشت. همچنین  سیدحسین فدایی حسین، مجید واحدیزاده و کاوه مهدوی آثار منطقه‌ی دو متشکل از استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، مرکزی، البرز و مازندران مورد ارزشیابی قرار خواهند داد.

حسن وارسته، یعقوب صدیق‌جمالی، شهرام احمدزاده نیز با سفر به استان‌های کرمانشاه، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، قم و خوزستان آثار متقاضیان را برای حضور در جشنواره‌ منطقه‌ سه انتخاب خواهند کرد.
 مسئول امور استان های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری افزود: در جشنواره‌های مناطق تئاتر سوره علاوه بر آثار راه‌یافته، سه نمایش منتخب از دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج و برگزیدگان آثار جشنواره‌های استانی (برخی از مراکز استانی، جشنواره‌های استانی تئاتر برگزار کرده بودند) به رقابت خواهند پرداخت و آثار برتر جشنواره‌های مناطق، به بیست و پنجمین جشنواره‌ سراسری تئاتر سوره راه‌ خواهند یافت.
 این کارگردان و هنرمندتئاتر اردبیلی همچنین در مورد انتخاب و ارزشیابی آثار خیابانی نیز توضیح داد: امسال با توجه به فراخوان جشنواره، بخش تئاتر خیابانی نیز به جشنواره‌ تئاتر سوره اضافه شده است و با اعزام یک هیئت انتخاب و ارزشیابی به تمامی مراکز استانی، آثار متقاضی، ارزشیابی و انتخاب خواهند شد. همچنین بازبینی آثار متقاضیان تهرانی- بخش صحنه‌ای و خیابانی- نیز از دهه‌ دوم تیرماه در حوزه هنری شروع خواهد شد.
توحید معصومی در پایان یادآور شد: بیست و پنجمین جشنواره‌ سراسری تئاتر سوره در نیمه‌ دوم مردادماه سال جاری در دو در بخش صحنه‌ای و خیابانی در تهران برگزار می‌شود.




نظرات کاربران