در حال بارگذاری ...
با هدف تقویت تعامل فرهنگی

هنرمندان کشور جمهوری آذربایجان در پارس آباد مغان به صحنه می روند

هنرمندان کشور جمهوری آذربایجان نمایش «ایلان سولطان»‌ را در مجموعه فرهنگی سینمایی انقلاب پارس‌آباد مغان به مدت دو روز روی صحنه می‌برند.

به گزارش تئاتر اردبیل، غریب منوچهری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس‌آباد  با اشاره به اجرای نمایش ایلان سولطان در روزهای هشتم و نهم تیرماه در مجموعه فرهنگی سینمایی انقلاب پارس‌آباد مغان گفت: براساس سیاستهای فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به‌منظور تقویت تعامل فرهنگی دو کشور همسایه و مسلمان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس‌آباد از یک گروه نمایشی از لنکران جمهوری آذربایجان برای اجرای نمایش «سلطان مار» در این شهرستان دعوت به عمل آورده است.

وی افزود: این امر مهم فرهنگی با عنایت و حمایت‌های مادی و معنوی مرکز هنرهای نمایشی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، فرمانداری پارس‌آباد و برخی از ادارات محلی انجام می‌گیرد.

او همچنین در توضیح پیشینه‌ این نمایش گفت:‌‌ نمایش «سلطان‌ مار» توسط کارگردان ایرانی خیراله تقیانی پور و با استفاده از بازیگران و عوامل هنری کشور جمهوری آذربایجان برای حضور در جشنواره تئاتر بین الملی فجر تهران آماده شده و در سالهای گذشته در شهرهای مختلف ایران اجرا داشته است.

منوچهری همچنین از اعزام یک گروه نمایشی برای اجرا در شهرهای مختلف کشور آذربایجان در آینده نزدیک خبر داد.




نظرات کاربران