در حال بارگذاری ...
در اولین روز جشنواره تئاتر استانی اردبیل

هنرمندان و گروههای نمایشی به شهدای مدافعین حرم ادای احترام کردند.

با ادای احترام به شهدای مدافعین حرم، بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل آغاز بکار کرد.

به گزارش تئاتر اردبیل، اعضای ستاد اجرایی، مدیران کل فرهنگ و ارشاداسلامی،حفظ و نشرارزش های دفاع مقدس و امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل و نیز هنرمندان و گروههای شرکت کننده در بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل باحضور در آرامستان غریبان اردبیل و مزار شهیدان مدافع حرم ، هاشم دهقانی نیا و علی آقایی ضمن تجدید میثاق با آرمانهای انقلاب و حضرت امام راحل(ره) ، با قرائت فاتحه و با نثار دسته­های گل بر قبور مطهر شهدا،یاد و خاطره شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس، شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مدافعین حرم  را گرامی داشته به  و مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.
سیدناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل در این مراسم معنوی با گرامیداشت دهه ولایت و امامت، تقارن جشنواره تئاتر استانی را با فرخنده عید سعید غدیر به فال نیک گرفته و اظهار داشت:آرامش و آسایش امروزی ما مدیون ایثاگری شهداست.

وی با اعلام اینکه شهدای مدافعین حرم با تاسی از حضرت زینب(س)، از حریم ولایت صیانت و پاسداری می کنند، گفت: آن چیزی که انقلاب ما را تضمین کرده است، همین جان فشانی و ایثارگری هاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل افزود: شهدی مدافعین حرم با صیانت از حریم اهل بیت در آن سوی مرزها، برگ‌های زرین و ماندگار تاریخ این مرزوبوم هستند .
وی افزود: ما با آغاز این جشنواره در این مکان مقدس و متبرک به حضور شهدای مدافعین حرم، اعلام می کنیم که این  شهدای گران‌قدر ‌ عزت و سربلندی را برای ما به ارمغان آورده اند و ما قدردان شهدای مان هستیم.

روح الله حبیب زاده، عضو شورای سیاستگذاری بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل و از پیشکسوتان تئاتر استان هم در این مراسم با اعلام اینکه جشنواره تئاترمان را با نام و یاد شهدا آغاز کردیم و این برای همه خیلی با ارزش است ، گفت: ما هرآنچه داریم از شهیدان داریم و امروز هنرمندان استان اردبیل بر خود می بالند که ضیافت تئاتری شان را در کنار شهداآغاز کردند.

در آیین افتتاحیه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل، هنرمندان و گروههای نمایشی استان به زنده یاد ناصر جعفری، هنر مند فقید پیشکسوت تئاتر اردبیل هم ادای احترام کرده و یاد و خاطره این هنرمند وارسته و همه هنرمندان فقید تئاتر استان را گرامی داشتند.

 




نظرات کاربران