در حال بارگذاری ...

داوران بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل معرفی شدند

حسن باستانی، سیروس همتی و مجیدواحدیزاده به عنوان داوران بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل معرفی شدند.

به گزارش تئاتر اردبیل، سیدرضی محمودی ، دبیر بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل اعلام کرد: در این دوره از جشنواره تئاتر استانی اردبیل،  حسن باستانی،سیروس همتی و مجید واحدیزاده آثار نمایشی گروههای شرکت کننده در جشنواره را مورد قضاوت قرار می دهند.

وی افزود نوزدهمین جشنواره تئاتر استانی  اردبیل از ۱7 شهریور ماه ۹۶ و همزمان با دهه ولایت و عید سعید غدیر آغاز شده است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل با اعلام اینکه این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل  به مدت 4 روز و با حضور 6 گروه نمایشی از در پلاتو  ی استاد نجفلو و تالارشمس عطار اردبیلی برگزار می شود،

 تصریح کرد: مراسم اختتامیه جشنواره ۲0 شهریور ماه با حضور هنرمندان، مدیران  و  مسئولین استانی در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل  برگزار خواهد شد.

حسن باستانی در ۲۹ دی۱۳۴۰ در تهران به دنیا آمد. باستانی در سال ۱۳۵۵ وارد گروه تئاتر مدرسه شد. بعدها به پیشه دبیری روی آورد و در همان سال با گروه نمایش دیلمان همکاری خود را آغاز کرد. درسال ۶۴ در رشته مهندسی اکتشاف معدن دانشگاه صنعتی اصفهان مشغول به تحصیل شد و برای نخستین بار پس از انقلاب فرهنگی در دانشگاه صنعتی اصفهان گروه تئاتر دانشجویی را ایجاد و نخستین تجربه کارگردانی خود را در همان دانشگاه به دست آورد. سال ۷۰ وارد آموزشگاه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی شد و دوره نمایشنامه نویسی را با درجه عالی به پایان رساند. سال۷۴ در آموزشگاه حمید سمندریان نزد استاد بهرام بیضایی دوره نمایشنامه نویسی و فیلمنامه نویسی گذراند و نخستین کار حرفه‌ای خود را در سال۷۶ با نمایش «پوریایی دیگر» در تالار چهارسوی تئاتر شهر روی صحنه برد. باستانی تاکنون بیش از ۳۵ نمایشنامه نوشته و ۱۲ نمایش را کارگردانی و اجرا کرده است. اکثر نمایشنامه‌های حسن باستانی در تهران و شهرهای دیگر ایران روی صحنه رفته و در فستیوال‌های مختلف داخلی و خارجی شرکت کرده است. او ۲۹ دیپلم افتخار و لوح تقدیر از جشنواره‌های داخلی و پنج دیپلم افتخار از فستیوال‌های بین‌المللی دریافت کرده و نیز در دو کشور گرجستان (۲۰۰۵) و کلمبیا (۲۰۱۰) اجرای عمومی داشته است. حسن باستانی عضو هیات مدیره و مسئول کمیته آموزش و پژوهش کانون نمایشنامه ‌نویسان و مترجمان خانه تئاتر ایران و موسس و سرپرست گروه تئاتر ادونای است. باستانی در کنار پژوهش بر روی نوشتارهای کهن، فرهنگ و اساطیر ایران بیشتر به نگارش نمایشنامه‌هایی با درونمایه‌های فرهنگ و ادبیات کهن فارسی (آرکاییک)، فولکلور ایرانی و آثار ضد جنگ پرداخته است. از جمله جوایزی که او تا کنون دریافت کرده می‌توان از لوح سپاس پنجمین جشنواره سراسری تئاتر ماه برای طراحی صحنه نمایش «روز سرباز»، لوح تقدیر و تندیس یاد بود دومین دوره مسابقه نمایشنامه نویسی مشاهیر اسلام معاونت هنری شهرداری برای رتبه اول نمایشنامه «عروس پیامبر»، تندیس نمایش ایرانی برگزیده در فستیوال بین‌المللی شبهای سفید، تئاتر روهر(Theater an der Ruhr) مولهایم-آلمان برای نویسندگی نمایش «اژدها چهرک»، دیپلم افتخار فستیوال بین‌المللی «پر کردن فضای خالی» کشور جمهوری آذربایجان باکو برای نویسندگی نمایش «اژدها چهرک» و... نام برد.

از آثار نگارشی حسن باستانی می‌توان به «پوریای دیگر»، «سفر سبز در سبز»، «عید پاک»، «همیشه ماندگار»، «دیوار چین»، «گوشه‌نشینان آلتونا»، «مادر همه آن اسفندیاران»، «آپارتمان»، «پهلوان» و «یادگار زریران» اشاره کرد.

سیروس همتی متولد سال ۱۳۵۱ در شهر تهران است.
تحصیلات او کارشناسی ریاضی از دانشگاه تربیت معلم و اکنون هم بعنوان معلم ریاضی مشغول به کار است. تخصص او طراحی صحنه ،نویسندگی، کارگردانی و بازیگری است و بازی او در فیلم سینمایی مارمولک به کارگردانی کمال تبریزی و سریال خداحافظ بچه به کارگردانی منوچهر هادی او را بیش از پیش مورد توجه و علاقه هنردوستان قرارداد .

خاک سرخ،آشپزباشی،خداحافظ بچه،ماتادور،خوب بد زشت و مارمولک از جمله آثار سینمایی سیروس همتی است.

محرمانه،یک اتفاق عجیب،مونی و کاروان‌هایش،جائی میان خوک‌ها،قربانی،مجلس برادرکشی ،محال هم ممکن است و ببخشید خط روی خط افتاد از فعلیت های این هنرمند در حوزه کارگردانی است.

سیروس همتی ؛کامو،خروسک پریشان،بازی تابلوی آخر،یه خونه، یه چلچه،برف سبز،ساز سحرآمیز،آقای وندال ،بسه دیگه خفه شو را در صحنه های نمایش تجربه کرده است.

مجید واحدی‌زاده نویسنده ، بازیگر و کارگردان تئاتر و تلویزیون ایرانی است. مجید واحدی زاده به سال ۱۳۴۷ در اردبیل متولد شد. بازی درتئاتر و تلویزیون را در سال ۱۳۵۹ پس از چندین تجربه دانش‌آموزی با نمایش دروغگو دشمن خداست و نمایش جوجی خان آغاز کرد. به سال ۱۳۶۹ اولین کارگردانی را با نمایشنامه عروسکها اثر بهرام بیضایی تجربه کرد. از آثار برتر وی می‌توان به نمایش سبز، سهراب، سرخ اشاره کرد که در بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ایران به عنوان بهترین نمایش و کار برتر جشنواره انتخاب شد و در سال ۱۳۸۱ با همین نمایش در فستیوال جاده ابریشم در آلمان شرکت کرد و در سال ۱۳۸۴ با نمایش اژدها چهرک در فستیوال «شبهای سفید» در آلمان و فستیوال «پر کردن فضای خالی» در کشور آذربایجان شرکت کرده و همچنین در سال ۱۳۸۴ نمایش اژدها چهرک را در تفلیس به نمایش درآورد.

او برنده جایزه‌های فراوانی در جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای، دفاع مقدس، و جشنواره‌های سراسری و بین‌المللی از جمله جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برای نویسندگی و بازیگری و کارگردانی شده‌است. نیز چندین نمایشنامه نگاشته‌است که برخی به نمایش درآمده و در جشنواره‌های ایران برگزیده شده است. واحدی‌زاده همچنین در سالهای ۸۱ به عنوان کارگردان برتر کشور و در سال ۸۲ به عنوان نویسنده برتر کشور با نمایشنامه آوای مهر از سوی کانون ملی منتقدین تئاتر کشور انتخاب شد . او همچنین دارای گواهینامه درجه ۲ هنری معادل کارشناسی ارشد با رویکرد کارگردانی تئاتر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است . همچنین در سال ۸۷ از سوی مرکز هنرهای نمایشی کشور به عنوان یکی از سی چهره تاثیر گذار تئاتر در سی سال پس از انقلاب اسلامی معرفی و مورد تجلیل قرار گرفت . او مدیر مسئول آموزشگاه آزاد هنری فروغ است و چندین جایزه کشوری و استانی برای آموزشگاه برتر دریافت کرده است ، همچنین مدیر مسئول گروه تئاتر فروغ با درجه الف کشوری و یکی از گروههای حرفه ای تئاتر در کشور می باشد. او در بیش از ۲۰ دوره در جشنواره بین المللی تئاتر فجر و جشنواره ها و فستیوالهای بین المللی و سراسری و منطقه ای تئاتر ر در مقام داوری جشنواره و یا شرکت کننده حضور داشته است.




نظرات کاربران