در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل عنوان کرد:

هنرگره گشای خیلی از معضلات و مشکلات جامعه است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در آئین اختتامیه جشنواره تئاتر استانی اردبیل،گفت: هنر ابزاری برای بیان مشکلات و دغدغه های جامعه است و می تواند گره گشای بسیاری از معضلات جامعه باشد.

به گزارش تئاتراردبیل، سید ناصر اسحاقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در آئین اختتامیه این جشنواره که با حضور جمع کثیری از هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر، گروههای نمایشی و نیز مدیران اجرایی و علاقه مندان به هنرهای نمایشی در تالارشمس عطار اردبیلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار شد، هنر را وسیله انتقال اندیشه عنوان کرد و افزود: هنر ابزاری است برای بیان مشکلات و دغدغه های جامعه و می تواند گره گشای بسیاری از معضلات جامعه باشد و هنرمندان باید در مقابل مشکلات جامعه مسئول باشند و با زبان هنر این کمبودهای جامعه را بیان کنند.

وی گفت: در دنیای امروزی باید به دنبال هنر فاخر باشیم که از فرهنگ اصیل ایرانی سرچشمه می گیرد و تئاتر یکی از هنرهای برجسته ای است که می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات اجتماعی باشد.

اسحاقی با اعلام اینکه دولت تدبیر و امید برای هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر زمینه های فعالیت و حضور مستمر در عرصه هنر را فراهم کرده است، از تئاتر به عنوان عامل مهم توسعه فرهنگی یاد کرد و با ابراز خرسندی از برگزاری مناسب جشنواره تئاتر استانی اردبیل، اظهار داشت: ما اعتقاد داریم که باید برنامه های فرهنگی و هنری را خود هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر برگزار و مدیریت کنند.

وی افزود:ما امسال مسئولیت برگزاری این جشنواره را به انجمن هنرهای نمایشی استان واگذار کردیم و خودمان به عنوان ناظر و همراه در کنار هنرمندان و اعضای ستاد اجرایی حضور داشتیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان با قدردانی از هنرمندان و گروههای نمایشی، حضور مستمر هنرمندان را در صحنه های نمایش استان مورد تاکید قرار داد و افزود:چراغ تئاتر این استان باید همیشه روشن باشد.

 




نظرات کاربران