در حال بارگذاری ...
پایان ضیافت تئاتری های اردبیل

برگزیدگان بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل معرفی شدند

برگزیدگان بخش های مختلف بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل معرفی و مورد تجلیل قرارگرفتند

به گزارش تئاتر اردبیل، با برگزاری آیینی در تالار شمس عطار اردبیلی و با آرای هیئت داوران، برگزیدگان بخش های مختلف بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل معرفی و مورد تجلیل قرارگرفتند. حسن باستانی، مجید واحدیزاده و سیروس همتی با قدردانی از تلاش های بی شائبه هنرمندان شرکت کننده در جشنواره و با آرزوی توفقیق روزافزون برای فعالین عرصه تئاتر، دیپلم افتخار بخش طراحی چهره و گریم را به فاطمه اجاقی برای طراحی گریم و چهره پردازی نمایش های«به تاریکی عادت کن» و«جایی میان بودن و نبودن» اعطاء کرد و با تقدیر از حسن شیخ زاده و شیما بخشنده برای طراحی لباس نمایش«کریم آقا»؛ با اعطای دیپلم افتخار، آرمین محمودی را بخاطر طراحی لباس نمایش«زنان میمون دژ» به عنوان بهترین طراح  لباس معرفی کرد.

در بخش طراحی صحنه، حسین پناهی برای طراحی صحنه نمایش«وداع با اسلحه» لوح تقدیر دریافت کرد و اکبر صادقی و حسین خدایی، طراحان صحنه نمایش«وخداوند درون یک مرد دو قلب قرارنداد» دپیلم افتخار بهترین طراحی صحنه را به خود اختصاص دادند.

هیئت داوران با تقدیر از بهرام رجبعلی زاده برای موسیقی نمایش های«کریم آقا» و «زنان میمون دژ»، دیپلم افتخار و جایزه بخش موسیقی را به محمد رضا عرفانی برای آهنگ سازی نمایش «وخداوند درون یک مرد دوقلب قرارنداد» اختصاص داد.

در بخش بازیگری مرد، شاهین رمضان پور و احسان طالبی برای بازی در نمایش های«وداع با اسلحه» و «جایی میان بودن» لوح تقدیر دریافت کردند و بهمن صفاریان و آرمان دانشور برای بازی در نمایش های«کریم آقا» و «جایی میان بودن و نبودن» سوم شدند. در این بخش، اکبر صادقی برای بازی در نمایش«وخداوند درون یک مرد دو قلب قرارنداد» جایزه رتبه دوم را به خود اختصاص داد و داورفرمانی، بازیگر نمایش«کریم آقا» با دریافت دیپلم افتخار به عنوان بهترین بازیگر مرد جشنواره معرفی شد.

در بخش بازیگری زن، هیئت داوران از بیتا خوش فکری برای بازی در نمایش«به تاریکی عادت کن» تقدیر کرد و پریسا عطایی و آرزو مهری، بازیگران نمایش «زنان میمون دژ» مشترکا" سوم شدند. ندا امامی برای بازی در نمایش «و خداوند دورن یک مرد دو قلب قرار نداد» و÷رناز اسکندری برای بازی در نمایش«کریم آقا»، مشترکا"جایزه دوم بازیگری را به خود اختصاص دادند و پریسا صدایی آذر ، بازیگر نمایش«وخداوند درون یک مرد دو قلب قرار نداد» با دریافت دیپلم افتخار به عنوان بهترین بازیگر زن جشنواره مورد تجلیل قرار گرفت.

از میان متون نمایشی بومی اجرا شده در جشنواره، رتبه سوم بخش نمایشنامه نویسی به ابراهیم عادل نیا برای نگارش «کریم آقا» اختصاص یافت و اکبر صادقی هم برای نگارش «وخداوند درون یک مرد دو قلب قرار نداد» دوم شد. هیئت داوران در این بخش، هیچ متنی را شایسته دریافت دیپلم افتخار و جایزه رتبه اول نمایشنامه نویسی ندانست.

در بخش کارگردانی هم، بدلیل تسلط و حفظ فضای نمایشی اجرا در پیشبرد فرآیند اثر در شرایط خاص توسط گروه اجرایی، لوح تقدیر جشنواره به گروه نمایش«زنان میمون دژ»اعطا شد و حسن شیخ زاده، کارگردان نمایش«کریم آقا» به عنوان کارگردان سوم جشنواره معرفی شد. هیئت داوران با اعلام اینکه برای رتبه اول کارگردانی، انتخابی ندارد، اکبرصادقی، کارگردان نمایش«وخداوند درون یک مرد دوقلب قرار نداد»را به عنوان کارگردان دوم جشنواره مورد تجلیل قرار داد.

هیئت داوران از میان نمایش های اجراشده در جشنواره بر اساس شیوه برگزاری جشنواره ها، نمایش «وخداوند درون یک مرد دوقلب قرار نداد» را به عنوان نمایش برگزیده اول  و با توجه به پیشنهاد داوران و موافقت دبیر جشنواره، نمایش «کریم آقا» را به عنوان نمایش برگزیده دوم بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل به دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی کرد.




نظرات کاربران