در حال بارگذاری ...
  • نقدی بر اجرای نمایش کارنامه بندار بیدخش

    اثری لبریـز از مفـاهیم ارزشـمند

    کارنامۀ بندار بیدخش را می توان اثری دانـست لبریـز از مفـاهیم ارزشـمند، اسـتعاره هـای قوی و درونمایۀ ای عمیق از ادبیات خاص بیضایی که بدون وجود این استعاره ها، داستان صرفا متنی خواهد بود گزارش گونه و فاقد عناصر خیال انگیز.


    نگاهی به نمایش عمارت فیروزه

    روایت یک زوال

    "عمارت فیروزه" روایت زوال یک خاندان است که خیانت و خباثت شان در برهه های حساسی از تاریخ معاصر، ضربه های مهلکی بر پیکر بی جان این ملت و مملکت زده است. عمارتی که بعد از بیش از دویست سال همچنان برقرار است ولی سقوط صاحبان ناخلفِ آن به ورطه طمع، که به قول مولانا پَستی را شرف میدانند و ...


    نقدی بر نمایش «عمارت فیروزه» نوشته و کار  ابراهیم عادل‌نیا

    فیروزه هایی در زیر عمارت

    تئاتر اردبیل- علی حسن زاده: قبل از هر چیز باید بگویم نویسنده در آثار مختلف خود از جمله همین نمایشنامه نشان داده که اندیشمند و دغدغه‌مند است و حرفی از جنس زمان و البته در دل زمانهای مختلف می زند که تا حدی بدیع و جالب است.


    استقبال خوب مردمی از پرده خوانی واقعه غدیر

    به مناسبت عید سعید غدیر مراسمی توسط هنرمندان تئاتر در پیاده راه اسفریس برگزار شد که بخش اصلی آن نمایش پرده خوانی بود که توسط آقای خداوردی خسروی نوشته و با نقش آفرینی خود ایشان و کارگردانی تقی اسماعیلی اجرا گردید.احیای نمایشهای ایرانی از دغدغه های این دو هنرمند گرامی تئاتر می ...


    نقدی بر نمایش«اردبیلی لی‌لر»

    کمتر از این نمی شد انتظار داشت ، علی حسن زاده از قدیمی های تئاتر اردبیل است البته نه از آن قدیمی ها که فقط روزگار گذرانده باشند او عمر خود را در نوشتن تئاتر و سریال و فیلمنامه و نیز ساخت سریالهای متعدد صرف کرده است و هر وقت هم فرصتی دست داده، کاری برای صحنه انجام داده است.


    نقدی کوتاه بر نمایش «فخرالزمان»

    یک نمایش خوب و نفس گیر

    نوشته عادل نیا زیباتر از آن است که به این زودی اجرای آن از اذهانمان پاک شود. خصوصا" که اجرایش نیز کم از نوشته اش نبود. بازی تحسین برانگیز بازیگران که در شیوه بازی در بازی توانستند فاصله ها را به دقت و ظرافت حفظ کنند و حس های متنوع را به خوبی به نمایش گذارند.


    تئاتر دیگر جغرافیا نمی‌شناسد

    جشنواره ها در گذر زمان به میدان چالش هنرمندان نمایش در سطوح مختلف تبدیل شده ؛ این میعادگاه دل های عاشق با تمام معایب و محاسن نهفته در دل خود ، از دید حقیر صرفا باید وسیله تلقی شود نه هدف