در حال بارگذاری ...
در راستای از سرگیری فعالیت‌های نمایشی انجام شد

برگزاری کارگاه آموزشی در خلخال

با هدف توانمند سازی گروه های نمایشی شرکت کننده در جشنواره تئاتر خلخال و در راستای از سرگیری فعالیت‌های نمایشی، کارگاه آموزشی برگزار شد.

به گزارش تئاتر اردبیل، دومین مرحله کارگاه های آموزشی و توانمند سازی گروه های نمایشی شرکت کننده در جشنواره تئاتر خلخال، در آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان خلخال برگزار شد.این کارگاه ها که با حضور مدرسان در سرجلسات تمرین گروه های نمایشی و  به صورت جداگانه و جلسه به جلسه بر حسب نسبت پیشرفت آماده ساز ی و تمرین گروه ها انجام شد. مدرسان این مرحله کارگاه های آموزشی، عدالت فرزانه و  زهرا سهرابی از تحصیل کردگان رشته های نمایشی شهرستان خلخال بودند،در این کارگاه ها،  بحث های کاربردی در خصوص مواجهه گروه با نمایشنامه، انتخاب بازیگر و شیوه اجرایی برحسب ژانر نمایشنامه و راهنمایی های لازم ئبرای آمادگی گروه برای نمایشنامه خوانی انجام گرفت.

پیش از این درهفته گذشته و در راستای توانمند سازی گروه های نمایشی شهرستان خلخال کارگاه یک روزه تحلیل  نمایشنامه و آشنایی با شیوه های تحلیل نمایشنامه در فرایند تمرین و آماده سازی برای اجرای نمایش با حضور توسط کریم عظیمی ججین، نویسنده و کارگردان و مسئول واحد هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده بود.

براساس فراخوان منتشر شده ششمین جشنواره تئاتر خلخال در دو بخش صحنه ای و خیابانی برگزار می شود. و در روند تمرین و تولید نمایش ها تا مرحله اجرای عمومی کارگاه های آموزشی و توانمند سازی گروه های شرکت کننده و برگزاری جلسات نمایشنامه خوانی نیز برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران