در حال بارگذاری ...
با نواخته شدن زنگ توسط احمد مسرت:

«سرزمین آسمان» در تبریز به صحنه رفت

با نواخته شدن زنگ اجرای نمایش«سرزمین آسمان»، هنرمندان و علاقه مندان به نمایش در تبریز به دیدن نمایش منتخب جشنواره تئاتر استان اردبیل، نشستند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل، با حضور جمعی از هنرمندان و تماشاگران تئاتردوست تبریزی، گروه تئاتر باربد بیله سوار در ، نمایش«سرزمین آسمان» را که برگزیده بیستمین دوره جشنواره تئاتر منطقه ای مغان و بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل است، به روی صحنه برد. زنگ آغاز اجرای این نمایش توسط احمد مسرت از هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر استان و سرپرست گروه تئاتر رجا بیله سوار نواخته شد. این نمایش در روزهای 16 و 17 اردیبهشت ماه با استقبال تئاتری های تبریز در سالن اصلی تئاتر شهر تبریز به اجرا درآمد. یوسف دادجو و شادی باهنر  بازیگران این نمایش بودند و جابر فتحی، اکبر صادقی، زهره کهن دل، فاضل کاظمی، المیرا دادخواه، شقایق باهنر، مسعود گوزلی، مهدیس گوزلی، محمد رضا باوفا، جابر رستمی زاده، نعمت کهن دل، سمیه شکسته بند، یوسف دادجو، محسن شاهی، ابوالفضل نجفی، المیرا نیک نفس، سید رسول فاطمی، مهدی خاکپور و فیاض بهرام به عنوان عوامل فنی و اجرایی، یوسف دادجو را در اجرای این نمایش همراهی کردند. محمد چرمشیر این متن نمایشی را از نمایشنامه«ژاک و ارباب» اثر میلان کوندرا اقتباس کرده است. این نمایش پیش از این در شهرهای نیز در اردبیل و بیله سوار اجرا شده است. «سرزمین آسمان» در مهمترین رویداد مهم نمایشی استان، جوایز بازیگری دوم مرد، بازیگری دوم زن، کارگردانی دوم و نیز طراحی لباس را به خود اختصاص داده و در بیستمین دوره جشنواره تئاتر منطقه ای مغان هم، ضمن دریافت جوایز طراحی  لباس، طراحی صحنه، بازیگری زن و مرد و کارگردانی،  به عنوان کار برتر جشنواره به جشنواره استانی تئاتر  اردبیل معرفی شده است. این نمایش نوشته محمد چرمشیر و کار یوسف دادجو است که توسط گروه تئاتر باربد بیله سوار تولید شده است. قبل از اجرا در تئاتر شهر تبریز، هنرمندان و هنردوستان بیله سواری در چهاردهمین روز از اردیبهشت و در سالن تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری امام علی(ع) این شهر، این نمایش را دیدند.




مطالب مرتبط

از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی

اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش بیله سوار منصوب شدند
از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی

اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش بیله سوار منصوب شدند

با معرفی مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان و با صدور ابلاغ های جداگانه‌ای توسط مدیرکل هنرهای نمایشی، اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شهرستان بیله سوار منصوب شدند.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور مطرح کرد:

جشنواره تئاتر مرزداران رویداد تئاتری منحصر به فرد است
مدیرکل هنرهای نمایشی کشور مطرح کرد:

جشنواره تئاتر مرزداران رویداد تئاتری منحصر به فرد است

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی در نشست با مسئولین استانی و شهرستانی در بیله سوار با اشاره به قابلیت های جشنواره تئاتر مرزداران، جشنواره تئاتر مرزداران را منحصر به فردترین و خاص‌ترین رویداد تئاتری در دنیا با موضوع مرز و مرزداری دانست.

|

نظرات کاربران