در حال بارگذاری ...
با برگزاری مراسمی در نگارخانه ختایی اردبیل:

کتاب و نمایش رادیویی «فریاد رهایی» رونمایی شد

با برگزاری مراسمی در نگارخانه ختایی مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی، کتاب و نمایش رادیویی «فریاد رهایی» رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل، با برگزاری مراسمی با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاداسلامی، صداو سیما، اوقاف و امورخیریه و حوزه هنری استان و نیز جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر استان و در نگارخانه ختایی مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی، کتاب و نمایش رادیویی «فریاد رهایی» رونمایی شد. در این مراسم، مصطفی افضلی فرد، رئیس کانون هم‌اندیشی انقلاب اسلامی با قدردالنی از تلاش هاتی انجام یافته برای انتشار کتاب و تولید نمایش رادیویی فریاد رهایی، گفت: این اثر فاخر مذهبی که برای اولین بار در کشور صورت می گیرد، با تلاش شورای فرهنگ عمومی، صدا و سیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، کانون هم‌اندیشی انقلاب اسلامی و انتشارلات جنت سرا در مدت یکسال تلاش و همت تهیه شده است.

وی با اعلام اینکه این اثر  شامل ۲ بخش است و در بخش اول به شرح ۱۷ فضیلت از فضائل بی پایان مولا علی (ع) پرداخته شده و هدف از آن، احیای ارزش‌های ولایی مغفول بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص) است، افزود: در بخش دوم به اهمیت و رسالت امامت و ولایت در جهان اسلام پرداخته شده و امروز به این آموزه‌ها نیاز داریم.

افضلی فرد با اعلام اینکه برای ترویج و تبیین خطبه منا سیدالشهدا (ع) نه تنها در استان و کشور بلکه در کل جهان رسالت داریم و این نمایش رادیویی به ۱۳ زبان زنده دنیا ترجمه و از مراکز مختلف صداو سیما پخش خواهد شد، تاکید کرد: ترویج این خطبه یک وظیفه همگانی است که باید رسانه ها نقش مهمی را در این خصوص ایفا کنند.

وی با اعلام اینکه طبق تاریخ طبری و متون و مستندات اهل سنت، خطبه منا امام حسین (ع) تنها خطبه ای است که امام با شدت و حدت برای نشر و ترویج آن تاکید کرده است، اظهار داشت:این خطبه به همان میزان اهمیت که دارد، دچار مظلومیت و غربت شده است.

رئیس کانون هم‌اندیشی انقلاب اسلامی با بیان اینکهاین خطبه و شرح دقایق و ظرایف آن نباید از گردونه رسانه‌ها حذف شود، افزود: دلباختگان اهل بیت (ع) در این خصوص، رسالت و وظیفه مهمی بر گردن دارند.

وی با اعلام اینکه نمایش رادیویی فریاد رهایی با موضوع خطبه منا سیدالشهدا در ۱۰۱ دقیقه و به عنوان بلندترین نمایش داستانی و مذهبی برای نخستین بار در صدا و سیمای مرکز اردبیل تهیه شده است و ۱۶ بازیگر و صداپیشه اصلی و فرعی در آن ایفای نقش می‌کنند، گفت: این اثر ارزشمند رادیویی در سه قسمت از صدای مرکز اردبیل پخش می‌شود.

فریاد رهایی را ایرج فتحی جلفا نوشته و میرجلیل میرحمیدزاده، آن را تهیه و کارگردانی کرده است. انتشارات جنت سرا هم ناشر کتاب این نمایشنامه رادیویی است.پخش نماهنگ و اجرای بخش‌هایی از نمایش رادیویی، مداحی و تجلیل از عوامل موثر در تولید و انتشار کتاب و نمایش رادیویی از دیگر قسمت‌های قابل ذکر این آئین بود. در این مراسم با اهدای لوح و هدایای از ایرج فتحی جلفا، امین رسولی، سعید نوریان، میر جلیل میرحمید زاده، حسین نوروز زاده، محمد رضا خدایی، علی دانش، فرشید سلامت، لیلی نظری، فرشید زبوری، سید سعید موسوی، فاطمه ایرانی، فردین آقامرادی، ولی نعمتی، محسن بهامین پور، اسماعیل بابایی، قاسم لطفی و علی نوری از جمله بازیگران و عوامل اصلی در تولید کتاب و نمایش رادیویی فریاد رهایی تجلیل شد.

 




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران