در حال بارگذاری ...

برگزاری کارگاه آموزشی تئاتر در مشگین شهر

کارگاه آموزشی تئاتر در مجتمع فرهنگی و هنری اندیشه مشگین شهر برگزار شد.

به گزارش تئاتر اردبیل، پنجمین دوره کارگاه آموزشی تئاتر با هدف آموزش هنرمندان شهرستان و ایجاد ارتباط بین فعالان انجمن نمایش وآشنایی اعضای انجمن با متدهای روز و تکنیک های تئاتر با حضور  مرجان حسین زاده، استاد دانشگاه اردبیل در مشگین شهر برگزار شد. در این کارگاه که با حضور هنرمندان  و علاقه مندان به هنرهای نمایشی توسط انجمن نمایش و با همکاری کانون بسیج هنرمندان اجرا شد، مرجان حسین زاده استاد فلسفه هنر دانشگاههای  اردبیل به ارائه توضیحاتی در خصوص موضوعات متنوع از جمله بررسی تاریخچه تئاتر در منطقه ، آثار کلاسیک جهان ، تکنیکهای بازیگری ، عناصر درام پرداختند. سپس موارد طرح شده در این کارگاه مورد نقد و بررسی قرار گرفت و هنرمندان ، صاحب نظران این عرصه ، نظرات خویش را در این زمینه ارائه نمودند. 

در ادامه احدی کارگردان و سرپرست گروه نمایش ققنوس درخصوص فعالیتهای گروه توضیحاتی ارائه نموده و با اشاره با زحمات و تلاشهای مداوم  هنرمندان عرصه نمایش در رونق بخشیدن به این هنر فرهنگ ساز ، خواستار حمایت جدی مسئولین شهرستان و بستر سازی مناسب و نگاه مضاعف به منظور احیاء هنر فاخر تئاتر شدند . ایشان همچنین استقبال بی نظیر خانواده ها ،جوانان و نوجوانان را از تئاتر نشانه آینده روشن برای تئاتر منطقه عنوان نمودند .

محمد رستمی رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی مشگین شهر درحاشیه این کارگاه ضمن تقدیر و تشکر از حضور اساتید برجسته استان در محافل هنری که موجبات پیشرفت سطح علمی و هنری هنرمندان بومی منطقه را فراهم می نمایند. کیفیت و نظم کارگاه ،فعالیت هنرمندان و عوامل گروه تئاتر ققنوس،را مثال زدنی عنوان نمودند و ضمن اعلام حمایت کامل از تلاشگران عرصه هنر نمایش و تئاتر خواستار فعالیت گروههای مختلف تئاتری در مشگین شهر  شدند .

ایشان با ابراز خوشحالی از استقبال خوب هنرمندان، برگزاری این کارگاه آموزشی را درجهت توانمندسازی هنرمندان شهزستان ضروری دانسته واظهار امیدواری نمودند بابرگزاری چنین برنامه هایی شاهد رونق هنرنمایش وتولید آثارفاخر هنری درشهرستان باشیم .

 




نظرات کاربران