در حال بارگذاری ...
فرهاد قائمیان :

در سایه حمایت صحیح تئاتر شهرستان‌ها قابلیت جهانی شدن دارند

فرهاد قائمیان بازیگر تئاتر سینما و تلویزیون که در کرج به تماشای نمایش « و خداوند درون یک مرد دو قلب قرار نداد» در پلاتوی استاد حیاتی مهر نشست در باره این نمایش گفت: اکبر صادقی برای خلق این اثر نمایشی جوایز متعددی گرفته و دعوت شده و منتخب اجرا در فستیوال کازان روسیه، آستانه قزاقستان، دنیزلی ترکیه و تفلیس گرجستان است و تمام اینها حاصل موفقیت تئاتر شهرستان است.

به گزارش تئاتر اردبیل، فرهاد قائمیان بازیگر توانمند تئاتر سینما و تلویزیون بعد از تماشای نمایش « و خداوند درون یک مرد دو قلب قرار نداد» در پلاتوی استاد حیاتی مهر درباره اجرای این نمایش در شهر کرج  اظهار کرد: نمایش «و خداوند درون یک مرد دو قلب قرار نداد»   نوشته و کارگردانی همشهری اردبیلی ام اکبر صادقی، یک نمایش قرص و محکم و بسیار  خلاق است. ایمان دارم که این هنرمند اردبیلی  در سطح بین المللی خواهد درخشید.  
قائمیان افزود: اکبر صادقی برای خلق این اثر نمایشی جوایز متعددی  گرفته و دعوت شده و منتخب اجرا در فستیوال کازان روسیه، آستانه قزاقستان، دنیزلی ترکیه و تفلیس گرجستان است و تمام اینها حاصل موفقیت  تئاتر شهرستان است.
وی اینکه گروهی توانسته  خودش را  از تئاتر شهرستان به  این مرتبه برساند  و در عرصه عمومی و جهانی جایگاهی کسب کند را امری قابل توجه و با ارزش توصیف کرد و افزود: این نشان می‌دهد که نباید تصور کنیم تمام موفقیت ها و آثار ماندگار تئاتر تنها در پایتخت تولید می‌شوند، بلکه من معتقدم با حمایت صحیح ، تئاتر شهرستان‌ها هم قابلیت جهانی شدن دارند. 
قائمیان در پاسخ به این سوال که در حال حاضر ارزش و جایگاه تئاتر شهرستان را در کشور چطور ارزیابی می‌کنید؟گفت: اتفاق خوبی که امسال در جشنواره تئاتر برای  همه گروه های تئاتر شهرستان رقم خورد این بود که به خوبی دیده شدند. بنابراین ضروریست  که توجه ویژه‌ای  به هنرمندان تئاتر شهرستان شود.
وی تاکید کرد: برای ارتقا و پیشرفت فعالیت های گروه های نمایشی در شهرستان ها  تمهیدات ویژه ای  از جمله امکانات مناسب سالن های نمایشی، ایجاد سالن های جدید و  بازسازی سالن ها لازم است و  هنرمندان تئاتر شهرستان باید مطالبه گر باشند.
قائمیان با اشاره به اینکه دو سال قبل  به همراه اردشیر صالح پور و خیرالله تقیانی پور  داور جشنواره تئاتر استانی البرز بوده افزود:  همیشه پیگیر موفقیت های هنرمندان تئاتر البرز  هستم و امیدوارم نظاره‌گر اتفاقات موثر و شایسته ای برای تئاتر شهرستان‌ها باشیم.

 




مطالب مرتبط

دبیر دومین دوره خبر داد:

43 اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران رسید
دبیر دومین دوره خبر داد:

43 اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران رسید

 اکبر صادقی دبیر دومین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران، با اعلام اینکه 26 اثر در بخش صحنه‌ای و 17 اثر در بخش خیابانی به دبیرخانه جشنواره رسیده‌اند، اسامی نمایش‌های متقاضی حضور در این رویداد تئاتری را اعلام کرد.

|

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی انجام شد:

بازدید هنرمندان تئاتر استان از تالار شهر اردبیل
به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی انجام شد:

بازدید هنرمندان تئاتر استان از تالار شهر اردبیل

همزمان با روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، جمعی از تئاتری های استان با حضور در محل اجرای تالارشهر اردبیل، از نزدیک در جریان ساخت این پروژه عظیم فرهنگی و هنری قرار گرفتند.

|

نظرات کاربران