در حال بارگذاری ...
نگاهی به تئاتر استان اردبیل در سالی که گذشت

بهار 97 تئاتری های استان اردبیل

در سال ۹۷، هنرمندان هنرهای نمایشی استان اردبیل در قالب گروه های مختلف نمایشی، کارهای ارزشمندی را تولید و ضمن حضور در جشنواره های بین المللی، ملی، منطقه ای و استانی، به سالن های نمایش شهرهای مختلف استان با حضور ارزنده شان، رونقی دیگر بخشیدند. انجمن هنرهای نمایشی استان و اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان و نیز گروه های نمایشی استان با جلب حمایت ها وهمراهی های دیگر نهادها و ارگان های اجرایی استانی و شهرستانی، برآن بودند تا در سال ۹۷، زمینه را برای حضور بهتر و بیشتر هنرمندان تئاتر استان در مجامع مختلف هنری و نمایشی فراهم کنند.

 به گزارش تئاتر اردبیل؛ اردبیل، از دیرباز مهد فرهنگ و ادب و هنر بوده و تئاتر در این دیار هنرخیز از جایگاه ویژه و ولایی برخوردار بوده و است . تئاتر در کهن دیار اردبیل، پیشینه و سابقه درخشانی دارد و هنرمندان این استان از ظرفیت و توانمندی بالایی برخوردار هستند. تئاتر در استان دارالارشاد اردبیل از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است و هنرمندان این دیار با تولید و اجرای آثار فاخر و ارزشمند برآنند تا بخشی از داشته ها و ظرفیت های نمایشی این استان را در محافل، مجامع، جشنواره ها و رویدادهای نمایشی به نمایش بگذارند. در سال 97هم ، هنرمندان هنرهای نمایشی استان اردبیل در قالب گروه های مختلف نمایشی، کارهای ارزشمندی را تولید و ضمن حضور در جشنواره های بین المللی، ملی، منطقه ای و استانی، به سالن های نمایش شهرهای مختلف استان با حضور ارزنده شان، رونقی دیگر بخشیدند. انجمن هنرهای نمایشی استان و اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان و نیز گروه های نمایشی استان با جلب حمایت ها وهمراهی های دیگر نهادها و ارگان های اجرایی استانی و شهرستانی، برآن بودند تا در سال 97، زمینه را برای حضور بهتر و بیشتر هنرمندان تئاتر استان در مجامع مختلف هنری و نمایشی فراهم کنند. آنچه که در این مجال اندک تقدیم می گردد، نگاهی است اجمالی به فعالیت های نمایشی استان اردبیل در سال 1397.

بهار نمایشی استان اردبیل:

هنرنمایی هنرمندان اردبیلی در مناطق جنگی جنوب

سال تئاتری هنرمندان اردبیلی با هنرنمایی هنرمندان متعهد در روزهای نخستین فروردین ماه 97 در مناطق جنگی جنوب کشور شکل گرفت. سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی و گروه های نمایشی شهرستان های پارس آباد و بیله سوار، همزمان با تعطیلات نوروزی، با حضور در مناطق جنگی جنوب، نمایش های«وداع با اسلحه» و «پوتین های پایدار» را برای راهیان نور و زائران مناطق جنگی اجرا کرد.

این نمایش ها در مناطق جنگی شلمچه، فکه، هویزه، طلائیه و دهلاویه با استقبال زائران و مسافرین نوروزی مناطق جنگی و نیز شرکت کنندگان در کاراوان های راهیان نور همراه شد. «وداع با اسلحه» را شهرام سلطانی نوشته است که توسط شاهین رمضان پور کارگردانی شد و نمایش«پوتین های پایدار» هم نوشته علی حاتمی نژاد است که توسط یوسف دادجو کارگردانی شده بود. شاهین رمضان پور و یوسف دادجو اجرای نقش های این دونمایش را برعهده داشتند.

روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی

به مناسبت بزرگداشت روزجهانی تئاتر و نکوداشت روز ملی هنرهای نمایشی، برنامه های مختلفی در سطح شهرستان های استان اردبیل برگزار شد و هنرمندان استان با حضور در این برنامه ها، بر ضرورت تئاتر تاکید کرده و از این فرصت برای تکریم و تجلیل شایستگان تئاتر استان به بهترین شکل بهره گرفتند.

به عنوان بخش آغازین برنامه های نمایشی استان به مناسبت این روز بزرگ، سید ناصر اسحاقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به همراه غریب منوچهری، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، روح الله حبیب زاده و سعید نوریان از هنرمندان و اعضای شورای نظارت و صدور پروانه نمایش  و هئیت همراه، با ولایت خوبدل و نادر مهدیلو از پیشکسوتان تئاتر و تلویزیون استان اردبیل دیدار و از این دو هنرمند اردبیلی تجلیل کردند.

همچنین به همین مناسبت، با برگزاری مراسمی با حضور جمعی از هنرمندان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس‌آباد از عوامل اجرایی هجدهمین جشنواره تئاتر منطقه مغان که در اسفندماه سال 96 در شهر مرزی پارس آباد برگزارشده است،  تجلیل به عمل آمد.

نمایش عروسکی «قصّۀ چینی و تخم مرغ فروش» که اجرای خود را در قالب طرح تئاتر- کتاب و از اواخر اسفندماه 96 در تالاربیضای اردبیلی آغاز کرده بود، در فروردین ماه 97 هم برای کودکان و نوجوانان اردبیلی به نمایش در آمد.  این نمایش نوشته و کار شاهد مجتهدزاده اردبیلی بود که با حضور پرناز اسکندری، حسن شیخ زاده، شاهد مجتهدزاده، نیلوفر منافی ، کوثر زاهدی ، پرناز اسکندری ، سهیلا و سئودا محمودی و زهرا منافی به روی صحنه رفت.

گروه تئاتر سایا و حضور در جشنواره نمایش های خیابانی ارس

در فروردین ماه 97،گروه هنری سایا با نمایش «قلم های رستگار» نوشته سیدرضی محمودی و کار آرزو مهری در پنجمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس با دریافت جایزه بازیگری مرد توسط فرهاد توفان حضوری موفق داشت. فرهادطوفان، سیدرضی، سید آرمین و سید آیدین محمودی بازیگران این نمایش بودند.

اجرای نمایش«شبی که دلی شکست» در اردبیل

 در واپسین روزهای فروردین ماه 97، دفتر تئاترمردمی بچه های مسجد حوزه هنری استان اردبیل، نمایش «شبی که دلی شکست» نوشته نداثابتی را با کارگردانی حسن رهنماآذر و با بازی احسان شیرزاد، سعید سماواتی،عباس ایمانی، سعید شامی نژاد، نیما غلام زاده، امیر حسین رنجبر،  امیر حسین نخستین حسینی و وحید نظیفی در مسجد آقا کاظم شهر اردبیل به اجرا درآورد.

افتتاح پلاتوی استاد مجید واحدیزاده

همزمان با سالروز تولد هنرمند برجسته تئاتر، زنده یاد مجید واحدیزاده و با حضور فرهادقائمیان، هنرمند اردبیلی سینما و تئاتر، شفیع شفیعی، مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، غریب منوچهری، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان، امیر رجبی، مدیر حوزه هنری استان، مصطفی قهرمانی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان، علی دادخواه، مدیرتولید صداو سیمای مرکز اردبیل و نیز جمعی از پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر استان، پلاتوی زنده یاد مجید واحدیزاده در موسسه فرهنگی و هنری هفت برگ سبلان شهر اردبیل افتتاح شد.

در جشن افتتاحیه این پلاتوی تئاتری، به همت گروه تئاتر فروغ اردبیل و با مشارکت موسسه فرهنگی هنری هفت برگ سبلان، نمایشنامه«سکانس عشق» نوشته زنده یاد مجید واحدیزاده به کارگردانی علی دانش با نقش خوانی سیدرضی محمودی فخرآبادی، علی دانش و فرشید سلامت خوانده شد.

در جریان افتتاح پلاتوی زنده یاد مجید واحدیزاده،گروه تئاتر نیم رخ اردبیل هم با مشارکت موسسه فرهنگی هنری هفت برگ سبلان، اداره کل حفظو نشر ارزش های دفاع مقدس، سازمان بسیج هنرمندان، معاونت فرهنگی بنیادشهید و امور ایثارگران استان و گروه تئاتر سایا، نمایشنامه«سه هزار و سیصد و سی و سه ثانیه تا سومین روز از ماه سوم» نوشته فرهاد فرشاد را به کارگردانی جاوید رخشانی  و با نقش خوانی سعید نوریان، شاهد مجتهدزاده، سیدرزاق صفوی، لیلی نظری،سید مهران موسوی و جاوید رخشانی خوانش کرد.

ادای احترام به هنرمندان شهید استان

در آخرین روزهای فروردین ماه 97 و همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی، سید ناصر اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، امیر رجبی رئیس حوزۀ هنری استان اردبیل، مصطفی قهرمانی رئیس بسیج هنرمندان، سید رضی محمودی رئیس انجمن هنرهای نمایشی و جمعی از پیشکسوتان و هنرمندان استان اردبیل با خانواده های شهیدان هنرمند؛ شهید ودود اقلیمی و شهیدان نادر و کاظم دیرین دیدار و به شهدای انقلاب اسلامی، حماسه دفاع مقدس و شهدای مدافعین حرم ادای احترام کردند.

اعلام و انتشار فراخوان سومین دوره جشنواره خصوصی تئاتر عنوان در بخش های مختلف، تکریم هنرمندان به بهانه روز ملی هنرهای نمایشی، اجرای تکم خوانی و نمایش تکم گردانی در شهرهای مختلف استان بمناسبت حلول سال نو از دیگر فعالیت های نمایشی در فروردین ماه 97 است.

اردیبهشت تئاتر اردبیل

برنامه های نمایشی استان اردبیل در اردیبهشت ماه سال 97 با اجرای طرح اردیبهشت تئاتر کودک گروه تئاتر عنوان با اجرای نمایش های «دیوبچه‌های شیطون و پسرک مهربون» و «ماهی سیاه کوچولو»آغاز شد. نمایش دیوبچه‌های شیطون و پسرک مهربون از اول تا یازدهم اردیبهشت 97در تالار بیضای اردبیلی به نویسندگی میترا شاهین و کارگردانی حامد حیدری باریس و با بازی  محمد عطا بشیری، آیدا شهریار، آل آی مهرورز، پینار فیضی، آنیل محمدی اقدم، ثنا دادگر، هومن آبانگاه و سیده نازلی میرجعفریانروی صحنه بود. همچنین نمایش «ماهی سیاه کوچولو» نوشته نسترن اکبرزاده به کارگردانی سعید قلندری و با بازی اسما علی زاده فرزین، دنیز جاوید، دنیز سیاهکویی، نینا یثربی، مریم ذوالفقارنیا و خاطره امبرزاده در مجتمع فرهنگی هنری فدک از دوم تا دهم اردیبهشت 97 به روی صحنه رفت.

«و خداوند درون یک مرد دو قلب قرار نداد» در بیله سوار

اکبر صادقی، پس از اجرای موفقیت آمیز نمایش«و خداوند درون یک مرد دوقلب قرار نداد» در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در سال 96، این نمایش را روزهای ششم و هفتم اردیبهشت در مجتمع فرهنگی و هنری امام علی(ع) شهر بیله سوار، برای همشهریانش به روی صحنه برد.در این نمایش که در جشنواره تئاتر استانی و نیز دومین همایش نمایش های برگزیده جشنواره های تئاتر استان های کشور در تهران، حضوری موفق داشت، پریسا صدایی آذر، ندا امامی و اکبر صادقی ایفای نقش کردند.

«کمکم کن» در خیابان های اردبیل

عزیزالله سرانجامی، هنرمند پیشکسوت اردبیلی با همراهی و مشارکت انجمن هنرهای نمایشی، اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی، دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری و اداره اماکن عمومی نیروی انتظامی استان، در روزهای دوم تا دهم اردیبهشت ماه 97، نمایش خیابانی«کمکم کن» را در میادین و خیابان های شهر اردبیل برای شهروندان اردبیلی به اجرا درآورد. این نمایش کار گروه تئاتر اویون و نوشته و کار عزیزالله سرانجامی استاست که احمد فیضی از کمدین های اردبیلی تئاتر و سینمای کشور به همراه شاهین فرزانه، بهنام شاهی، رضا فلک پیمان و عزیزالله سرانجامی در آن به ایفای نقش پرداختند.

انتصاب اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش اردبیل 

با ابلاغ شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، روح الله حبیب زاده، غریب منوچهری، سعیدنوریان، جاوید رخشانی و کریم عظیمی حجین را به عنوان اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش اردبیل  منصوب کرد. این انتصاب براساس بند ب ماده 4 مصوبه چهارصدو شصت و یکمین جلسه سال 1397شورای عالی انقلاب فرهنگی و نظر به اهمیت کارشناسی و صداقت و مسئولیت خطیر در امر ارزشیابی و نظارت بر هنرهای نمایشی و معیار عدالت و تقوا در اندیشه و عمل، بنا به پیشنهاد مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل، برای دوره دوساله صورت گرفته است.

اجرای نمایش موزیکال «قیزیل باشماق»

روزهای 12 تا 23 اردیبهشت سال 97، تالار شمس عطار اردبیلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل شاهد اجرای نمایش موزیکال «قیزیل باشماق» توسط گروه تئاتر عنوان اردبیل بود . این نمایش که با مشارکت انجمن هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان اردبیل در به روی صحنه رفت، نوشته ابراهیم عادل نیا با کارگردانی حسن شیخ زاده است.

سایه عباسپور، شاهین رمضان پور، یوسف جاوید، نینا شاه محمدی، مونا محمدنژاد، ندا محاسن، سحر رنجبر، حسین ایمانی، عباس گلمغانی و حسین درخشان از جمله ایفاگران نقش های مختلف این نمایش بودند.

سومین جشنواره تئاتر استانی سوره

با برگزاری مراسمی در سالن استاد جابر عناصری حوزه هنری استان اردبیل و با حضور جمعی از مدیران و هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر اردبیل، سومین جشنواره تئاتر استانی سوره در بیست و چهارمین روز از اردیبهشت ماه 97 آغاز به کار کرد. این جشنواره به همت حوزه هنری استان اردبیل با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی، اداره کل تبلیغات اسلامی، شهرداری اردبیل و انجمن هنرهای نمایشی استان، با شعار معنویت، اندیشه و هنر  تا بیست و ششم اردیبهشت در شهر اردبیل ادامه داشت.

در این جشنواره ، نمایش های«تنها خدا حق دارد بیدارم کند» نوشته محمد چرمشیر و کار شاهین رمضان پور، «ایستگاه هفتم» نوشته اسماعیل غنی زاده و کار محسن طهماسب، «آزاده» نوشته علی حسن زاده  و کار رضا اسدی، «کما» نوشته و کار روح الله حبیب زاده، «پرچیم لر» نوشته و کار اسماعیل عنی زاده در سالن استاد جابر عناصری، پلاتوی استاد حسن نجفلو و سالن شمس عطار اردبیلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل به روی صحنه رفتند. همچنین در این جشنواره «یک سبد تنهایی» نوشته زنده یاد مجید واحدیزاده توسط گروه تئاتر فروغ اردبیل نمایشنامه خوانی شد. در اولین روز این رویداد تئاتری، هنرمندان و گروههای شرکت کننده در سومین جشنواره تئاتر استانی سوره، اعضای ستاد اجرایی و نیز جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان تئاتراردبیل باحضور در قطعه مفاخر بهشت زهرا(س) اردبیل، به مقام شامخ زنده یاد مجید واحدیزاده، هنرمند توانمند تئاتر کشور ادای احترام کردند.

مراسم اختتامیه این جشنواره در تالارشمس عطار اردبیلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل و با معرفی و تجلیل از هنرمندان برگزیده برگزار شد. در این مراسم که کوروش زارعی، مدیرکل هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور؛ سید ناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی؛ شفیع شفیعی، مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری؛ یاسر شاهی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و نیز جمعی از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر استان حضور داشتند، با انتخاب هیئت داوران، نمایش های «پرپیم لر» و « تنها خدا حق دارد که بیدارم کند» به عنوان نمایش های برگزیده این جشنواره برای معرفی به دبیرخانه جشنواره سراسری تئاتر سوره معرفی شدند.

  هیئت داوران با اهدای لوح سپاس و هدیه نقدی از پییشکسوت تئاتر استان، روح حبیب زاده به خاطر حضور در جشنواره و نگارش و کارگردانی نمایش«کما» تقدیر کرد و جایزه بهترین طراح بروشور را به نادرمحمدی برای طراحی بروشور نمایش«تنها خدا حق دارد که بیدارم کند» اهدا کرد.

در بخش موسیقی، هیئت داوران هیچ نمایشی را شایسته دریافت جایزه معرفی نکرد و غزاله دربندی جایزه بخش طراحی لباس را به خاطرای طراحی لباس نمایش«تنها خدا حق دارد بیدارم کند» به خود اختصاص داد.

در بخش طراحی صحنه، فاطمه مجرد حمزه ای برای طراحی صحنه نمایش«ایستگاه هفتم» برگزیده شد و در بخش بازیگر زن هم، هیئت داوران با تقدیر از پریناز اسکندری برای بازی در نمایش«کما»، سایه عباس پور، بازیگر نمایش« تنها خدا حق دارد که بیدارم کند» به عنوان برترین بازیگر زن جشنواره انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفت.

هیئت داوران در بخش بازیگری مرد، با تقدیر از فرشاد جعفرزاده و بهرام پوردنیا برای بازی در نمایش«آزاده»، محسن طهماسب پور، بازیگر نمایش«پرچیم لر» را به عنوان بهترین بازیگر مرد جشنواره مورد تجلیل قرار داد.

اسماعیل غنی زاده برای نگارش متن نمایشی«ایستگاه هفتم»، لوح تقدیر گرفت و محسن طهماسب پور هم برای کارگردانی نمایش«پرچیم لر»، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره را به خود اختصاص داد.

سومین جشنواره استانی تئاتر سوره با شعار معنویت، اندیشه و هنر به همت حوزه هنری استان اردبیل و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی، نهادکتابخانه های عمومی، اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، انجمن هنرهای نمایشی استان و شهرداری اردبیل برگزار شده است.

نمایش های شرکت کننده در جشنواره تئاتر استانی مهر:

آزاده

 نوشته علی حسن زاده  و کار رضا اسدی

کار گروه تئاتر سایا

محل اجرا: پلاتوی استان حسن نجفلوی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل

بازیگران: بهرام پوردنیا، فرشاد جعفرزاده، بابک میکائیلی، سیامک جوادی، مهدی موسوی، داریوش الماسی، سینا محبوب نژاد

یک سبد تنهایی

کار گروه تئاتر فروغ اردبیل

محل اجرا: سالن استاد جابر عناصری

نوشته زنده یاد مجید واحدیزاده و کار علی دانش

نقش خوان ها: اکبر صادقی، پریسا صدایی آذر، علی دانش و محمدرضا خدایی

تنها خدا حق دارد بیدارم کند

 نوشته محمد چرمشیر به کارگردانی شاهین رمضان پور

کارگروه تئاتر پدیده مغان

محل اجرا: پلاتوی استاد حسن نجفلوی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل

بازیگران: شاهین رمضانپور و سایه عباس پور

ایستگاه هفتم

کارگروه تئاترنو اردبیل

محل اجرا: تالار شمس عطار اردبیلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل

نوشته اسماعیل غنی زاده و کار محسن طهماسب پور

بازیگران :فاطمه همتی و رامین رنجبر

پرچیم لر

نوشته و کار اسماعیل عنی زاده

کار گروه تئاتر نو اردبیل

محل اجرا: پلاتوی استاد نجفلوی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل

بازیگران: پیمان لیالی مقدم، محسن طهماسب پور و عسل حسینی

کما

 نوشته و کار روح الله حبیب زاده

محل اجرا: تالار شمس عطار اردبیلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل

بازیگران: صمد واحدیزاده، بهرام پوردنیا، پریناز اسکندری و مهتاب نصیر پور

نمایش گرگ در جمهوری آذربایجان

هنرمندان گروه تئاتر مغان هنر پارس آباد، نمایش«گرگ» نوشته محمود مهدوی و کار غریب منوچهری  را در سومین جشنواره بین المللی تئاتر شکی آذربایجان به روی صحنه بردند.

سومین جشنواره بین المللی تئاتر شکی آذربایجان با حضور گروههایی از روسیه، مکزیک، گرجستان، کلمبیا و ایران در ماه مه ٢٠١٨ ( روزهای 23 و ٢٤ اردیبهشت ماه 97) در شهرهای مختلف جمهوری آذربایجان برگزار شده است.

در نمایش گرگ، علی محمدزاده، نسرین هوشیار، یاشار هاشمی و یاشار منوچهری ایفای نقش کردند.

انتشار فراخوان بیست و ششمین جشنواره تئاتر استانی، تشکیل جلسات شورای نظارت و ارزشیابی، اجرای عمومی نمایش های«ایستگاه هفتم» نوشته اسماعیل غنی زاده و کار محسن طهماسب، «آزاده» نوشته علی حسن زاده  و کار رضا اسدی، «کما» نوشته و کار روح الله حبیب زاده، «پرچیم لر» نوشته و کار اسماعیل عنی زاده، بزرگداشت زنده یاد مجید واحدیزاده در سومین جشنواره تئاتر استانی مهر، برگزاری جلسات شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر استانی اردبیل، حضور هنر مند اردبیلی، محمد باقر نباتی مقدم در ترکیب هیئت داوران پنجمین جشنواره بین المللی تبریزیم و اجرای اردیبهشت تئاتر کودک توسط گروه تئاتر عنوان و با حضور فرهاد قائمیان از دیگر فعالیت های تئاتری در اردیبهشت ماه 97 است.

خرداد ماه و فعالیت های تئاتری

آغاز به کار هنرواره حبیب در بخش های مختلف هنری با انتشار فراخوان عمومی و رونمایی از پوستر این رویداد، برگزاری کارگاه کارگردانی در پارس آباد مغان، راهیابی نمایش «شبی که دلی شکست» از اردبیل به سیزدهمین همایش سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد، انتخاب و معرفی اعضای هیئت داوران و کمیته انتخاب و بازبینی سومین جشنواره تئاتر خصوصی عنوان و برگزاری کارگاه نمایشنامه نویسی در مشگین شهر، اجرای نمایش«مهربانو» در اردبیل و اجرای نمایشهای کوتاه طنز در جشن های رمضان از اهم فعالیت های نمایشی در خردادماه 97 است.

اجرای نمایش«مهربانو» در اردبیل

نمایش«مهربانو»(کما) نوشته و کار روح الله حبیب زاده از هنرمندان نام آشنا و پیشکسوت تئاتر استان اردبیل روزهای 19 تا 24خرداد 97درتالار شمس عطار اردبیلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک  اردبیل به روی صحنه رفت.

برای این نمایش صمدواحدیزاده، بهرام پوردنیا، پرناز اسکندری، مهتاب نصیری، شهلا علیزاده و نازنین سیمزاری ایفای نقش کردند.                                         ادامه دارد

سعید نوریان / اردیبهشت ماه 98




نظرات کاربران